Steam pozwala na anulowanie pre-orderów?
Użytkownicy platformy Steam raportują, że pojawiła się możliwość anulowania złożonych już pre-orderów. Do tej pory taka opcja wymagała kontaktu ze wsparciem technicznym, od teraz ma być jednak automatyczna. Co ważne, środki wydane na grę zostaną zwrócone tylko do portfela Steam.
- Jak raportują użytkownicy, w Steamie pojawiła się możliwość rezygnacji ze złożonych już pre-orderów.
- Dotyczy to oczywiście gier, które jeszcze nie zadebiutowały.
- Zwrot pieniędzy można uzyskać automatycznie, do portfela Steam.
Wygląda na to, że korzystanie z platformy dystrybucji cyfrowej Steam będzie od teraz troszkę wygodniejsze. Wydaje się, że jej właściciel, firma Valve, wprowadził zautomatyzowaną funkcję rezygnacji ze złożonych już pre-orderów. Taka opcja była już możliwa, ale wymagała skorzystania z pomocy obsługi technicznej. Na razie użytkownicy Steama raportują w różnych miejscach (np. na forum Steam, czy Reddicie), że w programie zauważyli dodatkową opcję:
Anulowanie złożonego już pre-orderu (oczywiście, przed premierą zamawianej gry) spowoduje, że wydane na niego pieniądze zostaną zwrócone, ale nie na nasze konto, tylko do portfela Steam. To pozwoli wykorzystać je później na dowolny inny produkt z oferty najpopularniejszej platformy dystrybucji cyfrowej. Warto zauważyć, że decyzja Valve zapewne nie wynikała (tylko) z chęci uproszczenia życia użytkownikom w gorącej wodzie kąpanym, ale częściowo na pewno wymusiła ją konkurencja. GOG.com, sklep cyfrowej dystrybucji uruchomiony przez firmę CDP.pl, wprowadził niedawno program zwrotu pieniędzy, jeśli gra sprawia problemy techniczne lub omyłkowo kupiliśmy niewłaściwy tytuł. Jeszcze wcześniej podobny system, o nazwie Gwarancja Zadowolenia z Gry, uruchomiony został w sklepie Origin – możemy zrezygnować z każdej kupionej gry w ciągu 24 godzin od jej pierwszego odpalenia.
Przypomnijmy, że system pre-orderów niejednokrotnie bywał negatywnie oceniany. Popularny YouTubowy recenzent gier o pseudonimie TotalBiscuit krytykował kilka razy możliwość zamawiania tytułów jeszcze przed premierą, przypominając, że w ten sposób kupujemy kota w worku. Według niego może to także prowadzić do utrwalenia negatywnych zachowań wśród nieuczciwych deweloperów.
Na razie firma Valve nie wydawała oficjalnego komunikatu na temat możliwości zwracania pre-orderów.
Steam to największa platforma dystrybucji cyfrowej, której pierwsza wersja pojawiła się 2002 roku. Od tamtego czasu usługa zdobyła 75 mln użytkowników, m.in. dzięki temu, że umiejętnie połączono w niej cechy sklepu i strony społecznościowej, tworząc np. mechanizmy wsparcia dla moderów, czy pokaźne i łatwo dostępne fora dotyczące każdej gry dostępnej na Steamie.