autor: Marek Grochowski
Półroczne wyniki sprzedaży gier na next-geny w USA
Organizacja NPD Group, zajmująca się badaniami rynku gier w Stanach Zjednoczonych, ujawniła wyniki sprzedaży next-genowych tytułów od początku tego roku. Opublikowane przez serwis Gamasutra statystyki dowodzą, że w USA prym wiodą wciąż pozycje na Wii.
Organizacja NPD Group, zajmująca się badaniami rynku gier w Stanach Zjednoczonych, ujawniła wyniki sprzedaży next-genowych tytułów od początku tego roku. Opublikowane przez serwis Gamasutra statystyki dowodzą, że w USA prym wiodą wciąż pozycje na Wii, zaś najbardziej dochodowymi produktami dla gigantów elektronicznej rozrywki są te projekty, które powstają bezpośrednio we własnych studiach Microsoftu, Nintendo i Sony.
W okresie od stycznia do czerwca na PlayStation 3 najlepiej sprzedał się w USA Killzone 2. Szacunkowo Amerykanie zakupili 750 tys. egzemplarzy FPS-a. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się dwa tytuły Capcomu - Resident Evil 5 i Street Fighter IV. W półmilionowym nakładzie rozeszła się bijatyka UFC 2009 Undisputed, co jest sporym sukcesem, biorąc pod uwagę, że THQ wydało ją w maju. Pierwszą piątkę zamknął autorski baseball od Sony - MLB '09: The Show z 425 tys. pudełek w rękach klientów.
TOP 5 na PS3:
- Killzone 2 (Sony Computer Entertainment)
- Resident Evil 5 (Capcom)
- Street Fighter IV (Capcom)
- UFC 2009 Undisputed (THQ)
- MLB '09: The Show (Sony Computer Entertainment)
Trzy produkty, które sprzedawały się świetnie na PlayStation 3, poradziły sobie jeszcze lepiej na Xboksie 360. Zarówno Resident Evil 5, jak i UFC 2009 Undisputed przekroczyły barierę miliona sprzedanych egzemplarzy, a Street Fighter IV powędrował do 500-700 tys. posiadaczy X360. W takim samym przedziale znalazła się strategia Halo Wars Microsoftu, natomiast w środku TOP 5 z nieznanymi dokładnie wynikami sprzedaży wylądowało Call of Duty: World At War.
TOP 5 na X360:
- Resident Evil 5 (Capcom)
- UFC 2009 Undisputed (THQ)
- Call of Duty: World At War (Activision)
- Halo Wars (Microsoft)
- Street Fighter IV (Capcom)
Resident Evil 5 sprzedaje się w USA doskonale, niezależnie od platformy
Najchętniej kupowanymi grami były jednak projekty przeznaczone na konsolę Nintendo. Wii Fit rozeszło się w nakładzie 3,06 mln egzemplarzy, Wii Play – w 1,5 mln, a Mario Kart Wii zanotowało sprzedaż na poziomie 1,4 mln sztuk. Do trójki wyprodukowanej przez wielkie „N” dołączyły EA Sports Active Bundle oraz LEGO Star Wars: Complete Saga, które trafiły odpowiednio do 630 tys. i 400 tys. właścicieli Wii.
TOP 5 na Wii:
- Wii Fit (Nintendo)
- Wii Play (Nintendo)
- Mario Kart Wii (Nintendo)
- EA Sports Active Bundle (Electronic Arts)
- LEGO Star Wars: Complete Saga (LucasArts)
W zestawieniach nie uwzględniono kolekcjonerskich edycji gier, co w pewnym stopniu zaniżyło liczby dotyczące tytułów Capcomu, nowego Call of Duty czy Halo Wars. Nie zmienia to faktu, że w USA dominują produkcje na Wii, mimo że spośród gier wymienionych w pierwszej piątce tylko EA Sports Active zostało wydane w tym roku. Najstarsze w rankingu Wii Play pojawiło się na rynku w zestawie z pilotem w lutym 2007 roku.