Microsoft - xCloud kartą przetargową w zamian za tańsze wydanie gier na Xbox
Dzięki batalii Epic Games kontra Apple wiemy, że Microsoft planował obniżyć swoją 30-procentową prowizję ze sprzedaży produkcji na konsolach Xbox w zamian za wyłączność na strumieniowanie gier w usłudze xCloud. Z planów zrezygnowano, przynajmniej póki co.
Proces pomiędzy Epic Games i Apple przynosi bardzo ciekawe rezultaty. Ostatnio informowaliśmy o obniżce prowizji Microsoftu pobieranej od twórców zamieszczających gry w jego sklepie na platformie PC z 30 do 12 procent, która była niczym lustrzane odbicie decyzji, jaką podjęło wcześniej Epic Games. Firma z Redmond rozważyła takie rozwiązanie również dla wydających swoje tytuły na konsolach Xbox, jednak warunkiem koniecznym była wyłączność na strumieniowanie gier w usłudze xCloud. Plan został ostatecznie porzucony, ale nie oznacza to, że nie zostanie on nigdy wprowadzony w życie (via The Verge).
Taka obniżka wpłynęłaby znacząco na rynek gier wideo na konsole choćby z perspektywy prowizji, jaką pobierają inni wielcy producenci, jak Sony czy Nintendo, czyli również 30 procent. Postawa Microsoftu świadczy jednak o jego zaangażowaniu w rozwój grania w chmurze, co może również sugerować wypowiedź Rimy Alaily, zastępcy radcy prawnego firmy, która twierdzi, że „komputery stacjonarne oraz urządzenia mobilne znacznie lepiej plasują się na rynku niż konsole”, a jak dobrze wiemy, strumieniowanie dostępne jest dla dwóch pierwszych pozycji.
Przedwczoraj wspominaliśmy o prawdopodobnej ekskluzywności gry S.T.A.L.K.E.R. 2 na konsolach Xbox przez ograniczony czas. Z dokumentacji Microsoftu wynika, że produkcja może być dostępna na wyłączność przez 3 miesiące od premiery, podobnie jak Tetris Effect: Connected, którego 6-miesięczna wyłączność zakończy się już niebawem. Sytuacja wygląda nieco inaczej w przypadku tytułu The Gunk, który rozpocznie oraz zakończy swój żywot na platformach Microsoftu.