Microsoft idzie w ślady Epic Games Store i zmniejsza „daninę” od twórców gier
Microsoft Store idzie w ślady Epic Games Store i zaoferuje większe wynagrodzenie twórcom gier. Od 1 sierpnia marża sklepu zmniejszy się do 12%. Dotyczy to jedynie produkcji na PC.
- Microsoft idzie w ślady Epic Games Store w kwestii wynagradzania deweloperów.
- Od 1 sierpnia Microsoft Store zatrzyma dla siebie 12% przychodów ze sprzedaży gier na PC.
- Do tej pory sklep pobierał od każdej produkcji 30% przychodów.
Kolejna firma idzie w ślady Epic Games Store pod względem podejścia do wynagradzania twórców. W wywiadzie dla serwisu Engadget Matt Booty, szef Xbox Game Studios, wyznał, że Microsoft zwiększy odsetek pieniędzy ze sprzedaży gier, jakie trafią do deweloperów. Do tej pory 30% przychodów pozostawało w rękach Microsoft Store, a 70% płynęło do studia, które odpowiadało za stworzenie produkcji. Teraz współczynniki te zmienią się kolejno na 12% i 88%.
Microsoft zamierza wprowadzić zmiany w życie 1 sierpnia tego roku. Na razie dotkną one jednak jedynie rynek PC. Twórcy gier na konsole Xbox muszą zadowolić się podziałem 70/30. Matt Booty przyznał, że decyzja ta ma związek z ekspansją marki w sektorze pecetów.
Pewną dobrą wiadomością jest to, że począwszy od 1 sierpnia, zamierzamy zmienić nasz podział wynagrodzenia dla deweloperów z 70/30 na 88/12. Wydaje się, że teraz, razem z naszym ożywieniem na rynku PC, jest to dobry ruch.
Microsoft Store będzie więc kolejnym po Epic Games Store sklepem, który hojniej wynagradza twórców gier. Matt Booty stwierdził, że decyzja o zmianie to wyraz wychodzenia naprzeciw oczekiwaniom deweloperów. Oprócz tego wspomniał również, że celem firmy jest rozwinięcie marki Xbox na pecetach do stopnia, jaki osiągnęła ona w sferze konsol.
- Microsoft – oficjalna strona
- Xbox – oficjalna strona
- Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami