autor: Jacek Jaszczyk
Magazyn Games for Windows ujawnia szczegóły o Dragon Age
Nowy numer czasopisma Games for Windows: The Official Magazine, wcześniej znanego jako Computer Gaming World ujawnia pierwsze od dłuższego czasu informacje, dotyczące Dragon Age, niecierpliwie oczekiwanego RPGa od znanego kanadyjskiego studia – Bioware Corp.
Nowy numer czasopisma Games for Windows: The Official Magazine, wcześniej znanego jako Computer Gaming World ujawnia pierwsze od dłuższego czasu informacje, dotyczące Dragon Age, niecierpliwie oczekiwanego RPGa od znanego kanadyjskiego studia – Bioware Corp.
Fabuła i klimat DA mają być bardziej mroczne, niż w poprzednich grach tego developera i nawiązywać do współczesnych trendów gatunku fantasy, takich jak książka George’a Martina „Gra o tron”.
Gra używa zmodyfikowanego taktycznego systemu rozgrywania bitew znanego z Baldur’s Gate – oczywiście w pełnym trójwymiarze, z tzw. aktywną pauzą i kolejkowaniem akcji członków drużyny gracza. Walcząc z wielkimi potworami, dla postaci dostępne będą specjalne manewry i ruchy, dające bohaterom przewagę – chociażby możliwość wskoczenia na plecy jakiegoś smoka.
Mimo, że Dragon Age nie wykorzystuje licencji Dungeons & Dragons, Bioware wprowadzi typowe dla gier RPG zasady rozgrywki oraz system ras, klas czy umiejętności. Gra używa podobnego do zastosowanego w Mass Effect sposobu prowadzenia rozmów z bohaterami niezależnymi.
Jedna z większych nowości dotyczyć będzie początku gry – mianowicie, fabuła kilku pierwszych godzin rozgrywki zależeć będzie od rodzaju stworzonego przez gracza bohatera.
Odnośnie grafiki trzeba przyznać, że nowy screen prezentuje się znacznie lepiej od tych udostępnionych przed dwoma laty – wygląda na to, że Bioware zmienił lub ulepszył dotychczasowy silnik gry.
Premiera gry jest wciąż odległa – planowana jest na koniec 2007 lub początek 2008 roku.