GTA 5 – ubiegły miesiąc był dla gry najlepszym od dwóch lat
Grupa analityczna SuperData udostępniła sprawozdanie z wynikami cyfrowego rynku gier za grudzień ubiegłego roku. Doskonale poradziły sobie takie produkcje jak Grand Theft Auto V, Call of Duty: Modern Warfare, Clash of Clans oraz Red Dead Redemption 2.
Firma SuperData opublikowała raport z wynikami dystrybucji cyfrowej na światowym rynku gier za grudzień ubiegłego roku. Ta kategoria, obejmująca nie tylko sprzedaż samych produkcji, ale również mikropłatności oraz abonamenty, przyniosła 9,8 mld dolarów, czyli o 8% więcej niż w ostatnim miesiącu 2018 r.
Jest to najwyższy grudniowy wynik w historii. Osiągnięto go pomimo faktu, że 25-procentowy spadek zaliczyły konsole, a 4-procentowy PC. Te straty rynkowi wynagrodził jednak wzrost przychodów z gier mobilnych, który wyniósł 28%.
Za tak duży spadek wyniku konsol winę ponosi m.in. mniejsze zainteresowanie grą Fortnite. Grudzień 2018 r. był bowiem najlepszym miesiącem w historii tej produkcji. Ponadto końcówka ubiegłego roku nie była tak bogata w duże premiery jak ostatni kwartał 2018 r.
Duże powody do zadowolenia ma także studio Rockstar. Ubiegły miesiąc był dla Grand Theft Auto V najlepszym od dwóch lat. Przychody wyniosły 84,7 mln dolarów, a w osiągnięciu tego wyniku mocno pomogły świąteczne obniżki cen oraz premiera napadu The Diamond Casino Heist do GTA Online.
Grudzień był również udanym miesiącem dla Red Dead Redemption 2. Cyfrowa sprzedaż gry wyniosła ponad milion egzemplarzy, podczas gdy w listopadzie było to 406 tys. Tak duży skok był zasługą m.in. premiery na Steamie. Wersja pecetowa produkcji zadebiutowała wcześniej w Epic Games Store i Rockstar Launcher, ale Rockstar Games ogłosiło, że miesiąc później tytuł trafi do sklepu studia Valve, więc wielu graczy wstrzymało się zakupem, aż projekt pojawił się na preferowanej platformie.
Na rynku mobilnym warto zwrócić uwagę na sukces Clash of Clans. Produkcja zarobiła w grudniu 158,2 mln dolarów. Był to najlepszy miesiąc w historii gry, co jest sporym osiągnięciem, gdy weźmie się pod uwagę fakt, że zadebiutowała ona w 2012 r.
Wprowadzona przez Call of Duty: Modern Warfare zmiana modelu biznesowego serii okazała się sukcesem. Zamiast płatnych dodatków z mapami i season passa, gra postawiła na przepustkę sezonową w stylu strzelanek battle royale oraz mikropłatności kosmetyczne. Przychody w ostatnim kwartale ubiegłego roku były o 4% wyższe niż te osiągnięte przez Call of Duty: Black Ops IIII w pierwszych trzech miesiącach po premierze.
Same tylko mikropłatności w Call of Duty: Modern Warfare przyniosły w ubiegłym roku 78,7 mln dolarów. Jest to o tyle imponujący wynik, że wirtualny sklepik uruchomiono dopiero w grudniu. Dla porównania, w przypadku Black Ops IIII gracze przez pierwsze trzy miesiące wydali w grze 92,9 mln dolarów.
Firma SuperData tradycyjnie udostępniła również zestawienia gier, które we wrześniu wygenerowały największy przychód w dystrybucji cyfrowej.
Najlepiej zarabiające gry we wrześniu:
Gry pecetowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry konsolowe
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |
Gry mobilne
# | Gra: |
1. | |
2. | |
3. | |
4. | |
5. | |
6. | |
7. | |
8. | |
9. | |
10. |