autor: Paweł Woźniak
CoD: Modern Warfare z najlepszą cyfrową premierą w tym roku
Według danych z października zaprezentowanych przez serwis SuperData najnowsza odsłona Call of Duty okazała się najlepiej sprzedającym się tytułem w dystrybucji cyfrowej w okresie premierowym w 2019 roku. Październik okazał się także najlepszym miesiącem w historii dla Apex Legends.
Serwis SuperData podzielił się danymi na temat cyfrowej sprzedaży gier w październiku bieżącego roku. W zeszłym miesiącu użytkownicy komputerów osobistych, konsol oraz urządzeń mobilnych wydali łącznie 8,84 miliarda dolarów na wszelkiej maści produkcje cyfrowe (a głównie na zawarte w nich mikropłatności).
Wynik ten jest o 3% niższy w porównaniu z ubiegłym rokiem, głównie ze względu na spadek w segmencie konsolowym. Natomiast przychody z dystrybucji cyfrowej na urządzeniach mobilnych wzrosły o 7%, co tylko pokazuje, że ten rynek pomału staje się liderem w tej dziedzinie. Poniżej możecie zobaczyć ranking najlepiej zarabiających produkcji w październiku 2019 roku.
Wśród tytułów pecetowych królowało League of Legends. Serwis SuperData nie podał jednak dokładnych danych w przypadku tej gry. Duży wpływ na wysokie zarobki w tym miesiącu miała zapewne Przepustka Mistrzostw 2019, która w cenie niecałych 50 złotych oferowała prawie dwa miesiące zbierania żetonów wymiennych na wartościowe nagrody.
Ogromnym sukcesem okazało się Call of Duty: Modern Warfare. Tytuł ten pobił rekord i stał się najlepiej sprzedającym się tytułem w dystrybucji cyfrowej w okresie premierowym w 2019 roku. Produkcja rozeszła się w październiku w około 4,75 mln egzemplarzy. Mimo dużej popularności, zyski mogły być znacznie większe, ale warto pamiętać, że pierwsza płatna przepustka pojawi się w grze dopiero w grudniu. Natomiast mobilna wersja CoD-a wygenerowała 57 milionów dolarów przychodu.
Na uwagę zasługuje również Apex Legends, dla którego październik okazał się najlepszym miesiącem od momentu wprowadzenia gry na rynek. W tym okresie tytuł zarobił 45 milionów dolarów łącznie (na konsolach i PC). Jest to znaczny wzrost w porównaniu z wrześniem (tylko 16 milionów dolarów), jednak całkowite przychody produkcji nadal wynoszą tylko 50% tego, co wygenerowało FIFA Ultimate Team w tym samym czasie.
- Oficjalna strona internetowa serwisu SuperData
- Recenzja gry Call of Duty: Modern Warfare
- Wszystko o Call of Duty: Modern Warfare