Indie - Gry PlayStation Portable
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry o tematyce indie na platformę PSP. W branży gier wideo termin indie odnosi się do małych, nierzadko wręcz jednoosobowych studiów deweloperskich, a także produkowanych przez nie gier wideo. Twórcy indie nie są zależni od dużych wydawnictw, co zapewnia im większą kreacji.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Air Conflicts
Zręcznościowe 7 kwietnia 2009
Air Conflicts to zręcznościowa symulacja działań lotniczych z czasów II Wojny Światowej, za której przygotowanie odpowiadają pracownicy słowackiego studia developerskiego 3Division Entertainment.
flOw
Logiczne 6 marca 2008
Przygotowana przez niezależne studio thatgamecompany odprężająca gra logiczno-zręcznościowa, przypominająca w swych założeniach klasycznego "węża", znanego ze starych telefonów komórkowych. W grze flOw zadaniem gracza jest kierowanie przybierającą różne kształty istotą w taki sposób, aby pożerała ona napotkane mniejsze organizmy i dzięki temu powiększała swoje rozmiary.
Cladun: This is an RPG
RPG 18 lutego 2010
Gra akcji RPG utrzymana w stylistyce takich serii jak The Legend of Zelda. Wcielamy się w niej w bohatera i przemierzamy podziemia, aby walczyć z przeciwnikami i zbierać przedmioty. Ciekawostka polega na tym, że możemy własnoręcznie zaprojektować wiele elementów, w tym głównego antagonistę, a później podzielić się nimi z innymi uczestnikami zabawy. Autorzy postawili też na grafikę kojarzącą się z 8-bitowymi konsolami.
Tomoyo After ~It's a Wonderful Life~
Przygodowe 19 marca 2009
Tomoyo After ~It's a Wonderful Life~ to japońska przygodówka należąca do kategorii określanej mianem powieści wizualnej (visual novel). Fabuła opowiada o dalszych perypetiach głównego bohatera gry Clannad.
The 2D Adventures of Rotating Octopus
Zręcznościowe 2 czerwca 2011
Wymagająca gra zręcznościowo-logiczna, w której sterujemy kolorową ośmiornicą, starającą się uratować małych pobratymców przed różnymi niebezpieczeństwami. Główny bohater potrafi przywierać do wszystkich możliwych powierzchni i to właśnie ta umiejętność jest jego podstawowym środkiem do osiągnięcia celu.
Mecho Wars
Strategiczne 10 stycznia 2012
Mecho Wars jest turową strategią w realiach świata fantasy. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami jednej z dwóch frakcji - Winged Crusade oraz The Landians i wziąć udział w toczącej się wojnie o panowanie nad magiczną planetą.
Canabalt
Zręcznościowe 14 marca 2012
Prosta gra zręcznościowa, w której sterujemy bohaterem uciekającym przed nieokreślonym niebezpieczeństwem. Gracze nie kontrolują kierunku i szybkości z jaką się poruszają, mogąc jedynie przeskakiwać napotkane przeszkody.
EDGE
Zręcznościowe 1 grudnia 2010
Minimalistyczna gra logiczno-zręcznościowa, opracowana przez ekipę studia Mobigame. W grze wcielamy się w zwyczajną sześcienną kostkę, którą musimy przeprowadzić przez ponad 60 poziomów, wypełnionych przeszkodami i łamigłówkami logicznymi.
Echoes
Zręcznościowe 19 listopada 2009
Zręcznościowa gra logiczna autorstwa Halfbrick Studios. Jako dziewczynka Charlie naszym zadaniem jest wydostanie się z mistycznej krainy snów, w czym będą nam przeszkadzały duchy i labirynty. Nasza bohaterka posiada umiejętność kontrolowania czasu, dzięki której może uchronić się przed niebezpieczeństwem.
Gravity Crash
Zręcznościowe 20 lipca 2010
Tytuł odwołujący się do klasycznych strzelanek z lat 80-tych. W Gravity Crash od studia Just Add Water naszym zadaniem jest pilotowanie statku zmagającego się z siłami grawitacji i bezwładności oraz potężnymi przeciwnikami.
Who's That Flying?!
Akcji 16 listopada 2010
Who's That Flying?! to utrzymana w komiksowej stylistyce, zręcznościowa strzelanina typu „shump”. Gracz wciela się w rolę obdarzonego super mocami Strażnika Ziemi, a jego zadaniem jest odeprzeć ataki Bestii Zagłady (Doom Beasts) i oczyścić swoje imię z zarzutów niekompetencji. Tytuł wyprodukowany został przez niezależne studio Mediatonic.
Coconut Dodge
Zręcznościowe 19 maja 2010
Prosta i dwuwymiarowa gra zręcznościowa, w której gracze sterują małym czerwonym krabem, starając się złapać spadające z nieba diamenty, rubiny i złoto, równocześnie unikając niebezpiecznych kokosów.
Age of Zombies
Akcji 25 lutego 2010
Dwuwymiarowa strzelanka z akcją przedstawioną w rzucie izometrycznym. Gracze wcielają się w podróżnika w czasie i korzystając z szerokiego arsenału broni eliminują hordy zombie, które pojawią się w różnych epokach historycznych za sprawą złego profesora Brainsa.
Fieldrunners
Logiczne 1 października 2009
Fieldrunners to klasyczna produkcja z gatunku tower defence. Rozmieszczamy na polu bitwy wieżyczki, których zadaniem jest unieszkodliwienie napływających fal wrogich jednostek zanim uda im się dotrzeć do bazy gracza.
Velocity
Zręcznościowe 9 lutego 2012
Dwuwymiarowa scrollowana strzelanka, w której sterujemy statkiem kosmicznym wyposażonym w możliwość teleportowania się w dowolne miejsce. Głównym zadaniem graczy jest uratowanie osób, których frachtowce zostały uszkodzone na skutek potężnego wybuchu gwiazdy.
Wizorb
Zręcznościowe 24 lipca 2012
Wizorb to gra niezależnego studia Tribute Games, łącząca w sobie cechy zręcznościówki i gry RPG. Wcielamy się w Cyrusa, którego zadaniem jest uratowanie królestwa Gorudo przed siłami zła. Za Wizorb odpowiedzialny jest Jonathan Lavigne, twórca takich tytułów jak Ninja Seneki i Scott Pilgrim vs. the World: The Game.
Jetpack Joyride
Zręcznościowe 20 listopada 2012
Przeglądarkowa casualowa zręcznościówka, w której wcielamy się w bohatera próbującego uciec z plecakiem odrzutowym z tajnego laboratorium. Postać cały czas poruszą się automatycznie w prawą stronę ekranu, a nasza interakcja ogranicza się do kontrolowania wspomnianego plecaka odrzutowego. Trudność wynika z tego, że po drodze czeka na nas masa przeszkód, z którymi zetknięcie kończy się śmiercią.
Floating Cloud God Saves the Pilgrims
Zręcznościowe 18 kwietnia 2012
Dwuwymiarowa gra z gatunku shoot 'em up, w której kontrolujemy unoszące się na chmurze bóstwo, którego zadaniem jest ochrona podróżujących pielgrzymów przed atakującymi ich demonami.
Hoard
Zręcznościowe 22 marca 2011
Zręcznościówka stawiająca gracza w roli drapieżnego smoka. Akcja toczy się w typowej scenerii fantasy, pełnej olbrzymich zamków, pięknych księżniczek i dzielnych rycerzy. Jako łuskowaty stwór łupimy ludzkie królestwa, zabijamy nieprzyjaciół i przede wszystkim gromadzimy skarby. Poza kampanią pojedynczego gracza dostępny jest też tryb kooperacji dla czterech osób.
ClaDun x2
RPG 24 marca 2011
ClaDun x2 to RPG, które oddaje hołd tradycyjnym 8 i 16-bitowym grom tego typu, wykorzystując ich charakterystyczny model rozgrywki oraz oprawę audiowizualną. Równocześnie tytuł oferuje losowo generowane podziemia i wyzwania, a także ogromne możliwości modyfikacji postaci bohaterów czy ekwipunku, dzięki czemu zapewnia długie godziny zabawy.
Alien Spidy
Zręcznościowe prace wstrzymane
Gra platformowa z rozbudowanym systemem fizyki. Wcielamy się w pochodzącego z kosmosu pająka i próbujemy odnaleźć jego porwanego towarzysza. Przemierzamy kolejne, naszpikowane przeszkodami poziomy wykorzystując specjalne zdolności głównego bohatera.
Where is my Heart?
Logiczne 16 listopada 2011
Sympatyczna i wyjątkowo pomysłowa platformówka, stworzona przez niezależnego duńskiego dewelopera. W grze kierujemy trzema istotami szukającymi wyjścia z lasu. Każdy z przeszło dwudziestu poziomów został poszatkowany na kadry, co utrudnia orientację i poruszanie się. Całość została utrzymana w oszczędnej, ale bardzo przyjemnej stylistyce.
Auditorium
Towarzyskie 2 listopada 2010
Przygotowana przez studio Cipher Prime gra logiczna, łącząca konieczność rozwiązywania puzzli z towarzyszącymi zabawie doznaniami audiowizualnymi. Rozgrywka w Auditiorium podzielona została na 15 aktów, na które składa się w sumie ponad 70 zróżnicowanych poziomów. Na każdym z nich naszym celem jest sterowanie przepływającym strumieniem dźwięków w taki sposób, aby wypełnił on znajdujące się na planszy pojemniki.