5. MOBA
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 5. Najpopularniejsze gry o tematyce MOBA.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Heroes of SoulCraft
Akcji 27 marca 2015
Sieciowa gra bitewna typu MOBA, wydana na PC oraz urządzenia mobilne w modelu free-to-play. Mechanika produkcji została nieco uproszczona względem konkurencyjnych pecetowych pozycji, w stylu League of Legends czy Dota 2. Zabawa w Heroes of SoulCraft sprowadza się do toczenia bitew pomiędzy dwoma zespołami graczy, których celem jest zniszczenie bazy przeciwnika, bronionej przez wieże strażnicze oraz jednostki sterowane przez komputer.
Ace of Arenas
Akcji 15 lipca 2015
Mobilna gra bitewna typu MOBA, wydana w modelu darmowym z mikropłatnościami. Ace of Aranas osadzone jest w typowym świecie fantasy pełnym walecznych bohaterów. Zabawa opiera się na sieciowych starciach dwóch trzyosobowych grup graczy, z których każdy kontroluje pojedynczego herosa, dysponującego unikalnymi umiejętnościami oraz ekwipunkiem. Każda strona posiada własną bazę, zabezpieczoną licznymi wieżami strażniczymi.
Awesomenauts
Akcji 2 maja 2012
Gra z gatunku Massive Online Battle Arena utrzymana w konwencji dwuwymiarowej platformówki . Kierując poczynaniami dziwacznych robotów, kosmicznych małp i innych zwariowanych bohaterów, gracze mają za zadanie pokonać przeciwników.
Super Monday Night Combat
Akcji 18 kwietnia 2012
Kolejne wydanie dynamicznej sieciowej strzelaniny, w której akcję obserwujemy z kamery umieszczonej za plecami sterowanej postaci. Tytuł jest przedstawicielem produkcji typu free-to-play.
Rise of Immortals: Battle for Graxia
Strategiczne 12 września 2011
Rise of Immortals: Battle for Graxia to stworzona przez studio Petroglyph sieciowa strategia czasu rzeczywistego (RTS) wzbogacona o elementy RPG i zręcznościówki. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Graxia. Gracze przejmują kontrolę nad jednym z tytułowych nieśmiertelnych i formują maksymalnie 5-osobowe drużyny, które toczą ze sobą pojedynki w konwencji MOBA (Multiplayer Online Battle Arena).
Stellar Impact
Strategiczne 5 sierpnia 2011
Sieciowa gra bitewna łącząca elementy strategii oraz zręcznościówki. Jest to produkcja należąca do spopularyzowanego przez mod Defense of the Ancients gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena). W przeciwieństwie do większości produkcji tego typu nie sterujemy jednak pojedynczymi bohaterami, a wielkimi statkami kosmicznymi.
Victory
Strategiczne prace wstrzymane
Victory jest grą strategiczną typu MOBA, stworzoną przez studio Petroglyph, autorów End of Nations. Produkcja pozwala toczyć wieloosobowe bitwy na frontach drugiej wojny światowej. Każdy uczestnik zabawy pełni ważną rolę w zespole, a do zwycięstwa konieczna jest umiejętna współpraca. Gracze muszą dużo uwagi poświęcić odpowiedniej taktyce i dobraniu armii – utraconego wojska nie da się odbudować przed końcem bitwy.
Dethroned!
Strategiczne prace wstrzymane
Dethroned! to wyprodukowana przez zespół Treehouse zręcznościowa strategia, która łączy elementy gatunków MOBA i tower defense. Zabawa sprowadza się do bitwy między dwoma drużynami bohaterów, a gracze poza kontrolowaniem jednego herosa muszą także wznosić struktury defensywne i szkolić jednostki sojusznicze sterowane przez sztuczną inteligencję.
Solstice Arena
Strategiczne 22 maja 2013
Solstice Arena to typowy przedstawiciel gatunku MOBA – gracze toczą starcia w 3-osobowych drużynach bohaterów, dążąc do przedarcia się do bazy przeciwników i zniszczenia jej centralnego punktu. Od konkurencyjnych tytułów omawiana gra różni się głównie krótkimi meczami i brakiem elementu tzw. „farmienia”. Za powstanie Solstice Arena odpowiada potentat rynku gier mobilnych – firma Zynga.
Battle Battalions
Strategiczne 3 listopada 2015
Nietypowa gra sieciowa w modelu free-to-play, będąca hybrydą strategii czasu rzeczywistego i produkcji typu MOBA. Za powstanie gry (znanej pierwotnie pod nazwą Victory i Victory Command) odpowiada doświadczone studio Petroglyph, będące niegdyś częścią legendarnego Westwood Studios (cykl Command & Conquer). Akcja Battle Battalions toczy się w czasach współczesnych, lecz nie wiąże się z żadnym z autentycznych konfliktów zbrojnych.
Deadhold
Strategiczne prace wstrzymane
Zaliczana do gatunku Squad Based Action RTS drużynowa strategia akcji, mająca ambicję być nowoczesną wersją legendarnego Mytha z 1998 roku. Zgodnie z koncepcją pierwowzoru, Deadhold koncentruje się na toczeniu widowiskowych bitew w mrocznym świecie fantasy, bez konieczności rozbudowy bazy czy dbania o zapasy surowców. Podczas zabawy gracze mogą stać się przywódcami jednej z dostępnych frakcji, takich jak Imperium Nordyckie, gobliny czy lodowi giganci.
Games of Glory
Strategiczne 25 kwietnia 2017
Osadzona w reliach science fiction sieciowa gra strategiczna z gatunku MOBA, będąca debiutem szwedzko-francuskiego studia Lightbulb Crew. Akcja Games of Glory toczy się w uniwersum, którego centrum stanowi miasto-państwo Arkashan, a wśród wielu ras i frakcji prym wiodą tzw. Kshanti, stanowiący efekt genetycznej i technologicznej ewolucji człowieka.
Warshift
Strategiczne 13 października 2016
Opracowana w całości przez doświadczonego dewelopera Cyrila Megema oryginalna hybryda gatunkowa, łącząca cechy strategii RTS z elementami RPG oraz trzecioosobowej gry akcji. Akcja gry przenosi nas w niezbyt odległą przyszłość na kolonialną planetę Enigma, zaatakowaną przez agresywną rasę obcych, która stworzyła potężną armię droidów, zdolnych do działania w praktycznie każdych warunkach.
Core Masters
Strategiczne prace wstrzymane
Core Masters do gra należąca do gatunku MOBA, oparta na modelu darmowym z mikropłatnościami. Dwie czteroosobowe drużyny śmiałków rywalizują w świecie fantasy, starając się zdobyć kulę energii i wedrzeć z nią do bazy przeciwnika celem uwolnienia mocy, która zniszczy wszystkie struktury. Innowacją jest tutaj tryb Free For All, w którym znika podział na zespoły, a gracze działają w pojedynkę, dążąc do zdobycia dziesięciu kul.
AirMech Arena
Strategiczne 30 lipca 2014
Konsolowa wersja ukierunkowanej na rozgrywki wieloosobowe strategii typu MOBA, w której stają naprzeciw siebie dwie drużyny złożone z max. 3 graczy. Produkcja łączy w sobie elementy klasycznych RTS-ów i oldskulowych strzelanin. Kontrolując bezpośrednio tytułowego, uniwersalnego AirMecha, wydajemy naszym jednostkom rozkazy polegające na rozbudowie infrastruktury oraz eliminacji baz wroga i służymy wsparciem w czasie walki.
Smite Rivals
Strategiczne prace wstrzymane
Sieciowa gra bitewna z elementami produkcji typu MOBA oraz karcianek. Gracze trafiają do fantastycznego świata, w którym ścierają się ze sobą bóstwa zaczerpnięte z różnych mitologii. Każde z nich posiada własną talię kart pozwalających na przywoływanie na plac boju nie tylko rozmaitych jednostek, lecz także specjalnych budynków. Tytuł dystrybuowany jest w modelu darmowym z mikropłatnościami.
Champions Rising: Legends of Elusia
Strategiczne prace wstrzymane
Produkcja typu MOBA, wzbogacona o elementy karcianki. Gracze biorą udział w multiplayerowych pojedynkach, w których prowadzą do boju zarówno kontrolowanych przez siebie herosów, jak i podległe im jednostki dobierane z talii rozbudowywanej w toku zmagań.
Titan Brawl
Strategiczne 10 listopada 2016
Mobilna gra typu MOBA autorstwa debiutującego – choć złożonego z doświadczonych deweloperów – hiszpańskiego studia Omnidrone. W grze Titan Brawl gracze uczestniczą w intensywnych pojedynkach, podczas których muszą zniszczyć totem drużyny przeciwnej, jednocześnie broniąc dostępu do własnego. Całość nie odbiega więc znacząco od standardów gatunku, choć w odróżnieniu od produkcji znanych z dużych platform sprzętowych, rozgrywka została tutaj nieco uproszczona.