Najciekawsze materiały do: Sid Meier's Civilization V
Civilization 5 - Save ze zwycięstwem dyplomatycznym lub naukowym
modrozmiar pliku: 4,6 MB
Save do Sid Meier's Civilization 5 przygotowany przez użytkownika KrokoSVK.
Sid Meier's Civilization V
demo gryrozmiar pliku: 2673,2 MB
Piąta odsłona serii Civilization tradycyjnie już przynosi spore zmiany, zarówno w oprawie audiowizualnej produkcji, jak i jej merytorycznej zawartości.
Sid Meier's Civilization V - poradnik do gry
poradnik do gry8 lutego 2011
Poradnik do gry Civilazation V przeznaczony jest zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych graczy. Pomija informacje zawarte w instrukcji i skupia się na opisywaniu zasad gry oraz jak najlepszym ich wykorzystaniu.
Sid Meier's Civilization V - recenzja gry
recenzja gry24 września 2010
Światowa premiera 21 września 2010. Mimo blisko dwudziestu lat na karku królowa strategii potwierdza, że znajduje się w wyśmienitej formie. Ryzyko kolejnego wybuchu epidemii Jeszcze Jednej Tury bardzo prawdopodobne.
„Przez pierwsze 20 000 godzin było OK”; gracz spędził w jednej grze na Steamie więcej czasu niż inni przez całe życie w wielu
wiadomość23 stycznia 2023
Dla jednych gry to hobby, dla drugich – pasja. Jak jednak nazwać sytuację, gdy ktoś jest w stanie spędzić w jednej grze ponad 20 tys. godzin?
Sid Meier - „Dziś nie zrobiłbym Civilization. Nie wiem nawet, czy bym w nią zagrał”
wiadomość9 września 2020
Sid Meier udzielił wywiadu, w którym promuje swoją autobiografię i dzieli się przemyśleniami na temat świata gier. Wyznał też, że dziś raczej nie stworzyłby Civilization.
Civilization V - naukowcy stworzyli mod wprowadzający SI do drzewka technologicznego
wiadomość5 stycznia 2018
Badacze z Centre for the Study of Existential Risk z uniwersytetu w Cambridge przygotowali specjalną modyfikację do gry Sid Meier's Civilization V, dodającą do drzewka technologicznego rozwiązania korzystające z SI, które źle używane mogą zgładzić ludzkość.
- Sid Meier's Civilization – 25. urodziny marki i ponad 33 miliony sprzedanych egzemplarzy 2016.02.20
- Glorious PC Master Race – Gabe Newell i Valve w Civilization V 2014.09.16
- Gry z serii Civilization sprzedały się w sumie w 21 milionach egzemplarzy 2014.04.13
- Sid Meier s Civilization: Beyond Earth – duchowy następca Alpha Centauri zapowiedziany [news zaktualizowany] 2014.04.12
- Sid Meier's Civilization V – ciekawy mod wprowadza nację znaną z… Papers, Please 2014.02.13
- Sid Meier's Civilization V – nowe DLC w sprzedaży 2013.10.16
- Sid Meier's Civilization V za grosze. Top 10 Steam (2 - 8 czerwca) 2013.06.10
Poznajcie 11 najpopularniejszych gier strategicznych na świecie
artykuł23 stycznia 2022
Jak sprawdzić popularność danego tytułu? Najlepiej liczbą sprzedanych egzemplarzy, czyli tego, ile osób zdecydowało się wydać nań swoje pieniądze. Tym razem przyglądamy się gatunkowi gier strategicznych.
Kupiłem cywilizację 5 wraz z dodatkiem brave new world i dużo czasu grałem w nią bez żadnych problemów ale od pewnego czasu mam taki problem że kilku innych przywódców(np.5 albo 6) w tym samym czasie wypowiada mi wojnę i już nie mogę zrobić z nimi pokoju (nigdy nawet po 50 czy 100 turach) czy ktoś miał taki problem i jak go rozwiązać??
dostalem SMCV i odrazu mi sie spodobala polecam te gre tym co lubia strategie
A więc i ja dam opinię do SMC V.Świetna! Jedna z lepszych gier strategicznych jakie powstały.Grafika jest na prawdę ładna,potrafi wciągnąć na wieeele godzin.Na pewno kampania jest długa i rozbudowana co jest wielkim plusem tej gry.Jest spory poziom trudności.Na prawdę można by było wymieniać godzinami.Ja zostawiam dla tej gierki bardzo mocną 9.
Gra wybitna, gram od jedynki jeszcze na amidze, gdzie nie mogłem nagrywać stanu gry :P W 5 część z dodatkiem brave new world zagrywam się często, obecnie na poziomie imperator, gra się już z jakimś wyzwaniem :) Wczoraj ukończyłem zwycięstwem z 3600 punktów na drugim miejscu miał 2100 :)
Wojsko i bitwy nie mają sensu w tej grze a nawet jeśli to robimy to każdy wokół się obraża potępia. Dyplomacja to kpina jak i decyzje podejmowane przez AI, szkoda bo gra ma potencjał.
Koledzy, ja w CiV gram od części trzeciej i powiem tak: bez dodatków ta część nie żyje. Owszem, heksy całkiem spoczko, bitwy też realistyczne(szególnie bombardowania, czy zrzuty bomb atomowych) ale są dosłownie tony nowych rzeczy! Scenariusze, kongres, turystyka, zaawansowane szpiegostwo, panteony (tego nie było w czwórce!). Aha i jeszcze jedno, malkoneci niech pójdą do części trzeciej, gdzie było więcej scenariuszy ( w sumie nie wiem dlaczego nie robią już na przykład Upadku Rzymu) i poglądy na miasto( najbardziej za tym tęsknię, nie wiem czemu).
Gra jest przednia -- szczególnie podobają mi się wstawki językowe w native - taka drobnostka a cieszy. Ale grafika i kolorystyka mocno ssie. wyprane kolory, słabe tekstury. Tekstury z modów IV biją te z piątki w jakości, szczególnie z Colonization. Nie rozumiem dlaczego take 2 nie zrobiło tekstur takiej jakości jak ma Warlock Master of the arcane lub warlock 2 - wystarczyło zmienić kolorystykę - wyostrzyć i grało by się przyjemniej. A tak to jedynie 7 się należy. Gdyby poprawiono grafę byłaby 9
Łatwa, kolorowa, rozgrywka szybko się nudzi, AI głupie jak but. Wojna totalnie leży, AI praktycznie nie jest w stanie podbić chociaż jednego z naszych miast, w porównaniu z CiV4 gdzie AI robi niespodziewany wjazd przy lekkiej przewadze w technologii militarnej i można praktycznie zaczynać grę od nowa.
Zaletą jest/była/jest gra w sieci, ale przestałem gdy twórcy przypomnieli sobie o grze i dodali łatkę, która uniemożliwiała grę w sieci. Nie wiem jak to obecnie wygląda.
kurde czy ktoś mi powie czemu jak chce uruchomić to to jest coś takiego : wybierz wersje wybieram directx11 potem znowu to samo i directx11 i wtedy nic sie nie dzieje!
Miałem grać w nią godzinkę. Wsiąkłem na pół dnia. 10/10 Tyle w temacie
Niestety, ale dużo gorsza od części czwartej. To co mnie najbardziej załamuje to sztuczna inteligencja przeciwników. Jest tragiczna! Na zbilansowanym poziomie trudności komputerowi gracze nie budują nowych miast, nie rozwijają bieżących, większość Azji i cała Australia pozostała u mnie niezamieszkała, chociaż ustawiłem sporo cywilizacji w tamtych rejonach. W "czwórce" każde założone miasto miało koszt utrzymania zależny od odległości od stolicy i liczby miast (i korupcji).Tutaj można sobie założyć miasto na drugim końcu świata bez żadnych ujemny konsekwencji, więc komputerowi gracze zrobili szachownicę na mapie, co wygląda bezsensownie i nierealistycznie. Zamiast kosztów utrzymania miast, aby jakoś zbalansować grę wprowadzono przedziwny system globalnego niezadowolenia. Korupcję wycięto, bo jest niepolityczna? Zamiast wyboru ustroju teraz są polisy (co to Windows?). Szpiegostwo jest tak okrojone, że nic się nim nie da zrobić.
Do dziś pamiętam rozgrywkę sprzed wielu lat w "czwórce", gdzie jedna cywilizacja tak mocno wyprzedziła wszystkich, iż wydawało się, że nic się już z tym nie da zrobić. Postawiłem wszystko na jedną kartę i ukierunkowałem rozwój na odkrycie wielkiego szpiega, który założył siatkę szpiegowską we wrogim państwie. Zacząłem zatruwać wodę i wywoływać rebelie tak długo, aż udało mi obniżyć jego ranking na tyle, że inne cywilizacje za ciężką kasę odważyły je zaatakować. Po wielu wielu turach udało się je wyprzedzić.
W "piątce" a. nie da się wywoływać wojen w zamian za inne korzyści, b. szpiegostwo odgrywa marginalną rolę. Dyplomacja to kolejna, gorsza cześć gry. Chyba żeby jakoś utrudnić, komputer zapamięta Ci wszystko co zrobiłeś złe, nawet najmniejszy drobiazg, popełniony nieświadomie. Za to wszystko co dobre zostanie Ci albo umniejszone, albo zapomniane. Np. Mongolia, mój "przyjaciel" ciągle pobierał trybut od sojuszniczych miast-państwo. Więc zadenuncjowałem Mongolię, co natychmiast zrobiły niemal wszystkie inne cywilizacje na świecie. Ale dostałem u wszystkich wielki minus, że zadenuncjowałem przyjaciela i już straciłem nadzieję, że kiedyś on minie. Potem wypowiedziałem wojnę Mongolii za to, że zaatakowała 2 miasta państwa. Przejąłem jedno oryginalne miasto mongolskie za co miałem dostać małą karę do warmongering, oraz odbiłem i uwolniłem miasto-państwo za co miałem mieć odjętą małą karę warmongering. Miasto mongolskie od razu oddałem innemu graczowi. I jaki mam bilans? U wszystkich widnieję jako cywilizacja zagrażająca bezpieczeństwu. Próbując podreperować status założyłem nowe miasto i przekazałem je sąsiedniej cywilizacji. Czy poprawiło to stosunki? Ależ skąd, tylko dostałem karę do odkrywania polis i wynalazków.
Również sposób w jaki komputer kieruje wojskami podczas wojny jest tragiczne zły, np cały czas wchodzi jednostkami do wody przez co można można je wystrzelać jak kaczki. Przypomina mi to granie w Chessmastera z 5 letnim dzieckiem.
Ogólnie nie jest to zła gra, jeżeli ktoś nigdy nie grał w Cywilizację, to jest to dobry moment aby zacząć, bo gra poprowadzi go za rączkę. Niektóre elementy zmieniły się na plus, np zmiany w religii są super, bardzo mi się ten element rozgrywki teraz podoba. Ale za to, jak bardzo ta gra się uwsteczniła (zwłaszcza AI), za problemy z optymalizacją (niedoczytujące się tekstury i długie tury) dostaje ode mnie sporo punktów karnych, bo że tak powiem, życie jest jedno i jeżeli ktoś grał w poprzednią część to szkoda czasu.
Dobra gra lepsza niż Europa Universal IV chociażby mogli by ulepszyć albo wprowadzić więcej możliwości handlowych i szlaków oraz warunków żeby opierać swoją politykę na różnych drogach i ideach bardziej powinniśmy mieć wpływ na państwo
Fajna ale za mało skąplikowana, dobra właśnie dla kolegi wyżej :P
Czy pójdzie mi na lapku:
CPU:AMD A6-4455M APU with Radeon(tm) HD Graphics
CPU Speed:2.1 GHz
RAM:4.0 GB
AMD High Definition Audio Device
?
Witam .
Moi drodzy .Chciałabym kupić mężowi w prezencie Sid Meier's Civilization V: Wydanie Kompletne . Problem polega na tym,że nie wiem czy na Windows 8.1 gra będzie działać. Proszę o pomoc !
Karta graficzna : NVIDIA GEFORCE GTX 780
Procesor : Intel Core i7-4770K
Płyta główna : ASUS B85M-G
Pamięć : 16 RAM
Oczywiście po dziś dzień jak stara szkapa, będę uparty i do końca CIV IV będzie dla mnie bezwarunkowo najlepszą częścią.
Ale CIV 5 jest równie mistrzowskie.
Piątka to zachęcająca do podjęcia wyzwania i stawiania sobie kolejnych część dla prawdziwych turowych tytanów, z dużym limitem czasowym. Wiadomo system jednej jednostki danego rodzaju na jednym polu to zbrodnia, a magiczne strzelanie rakietami lub głazami z miast też mdli. Jednak ogółem cała reszta, system rozwoju religii, kultury, dominacji technologicznej i terytorialnej to wszystko jest ładne i każdy po kilku godzinach może to ogarnąć. Ja sam na tą część poświęciłem ponad 200 godz ( na poprzedniczkę ponad tysiąc heh, co robię z swoim życiem) i możliwe podobnie będzie z szósteczką. CIV 5 jest więc świetnym i doskonałym kompanem każdego cichego przywódcy świata ;)
Nie podoba mi sie odrealniony i ahistoryczny charakter tej serii. Mapy z czapki, postaci z historii przemieszanej w czapce. Dla mnie najlepsza strategia to taka która przynajmniej stara sie być symulatorem rządów, gospodarki, podbojów, w zależoności od jej ukierunkowania
Śliczna grafika, ciekawie rozwiązana dyplomacja, nauka i kultura, możnaby się przyczepić mocno odsuniętej na bok religii, braku łączenia jednostek i czasami głupkowatego AI - produkowanie miliona śmieciowych jednostek i posiadanie bilansu na - 500 złota/turę oraz rozrzucanie miast jedno obok drugiego....
Poza tym jedak po zagraniu w VI i w IV muszę przyznać V tytuł najlepszej części cywilizacji wg. mnie. No i do tego ten lektor :D. Polecam
Skorzystaj z samouczka na YT bo warto dać tej grze szansę.
Gra jest świetna, ale dopiero z dodatkami. Sama podstawka wydaje się nie dokończona i mało ciekawa.
Ostatnio grałem w Civ III i muszę powiedzieć, że nie widzę szczególnych zmian w tej części poza oczywiście lepszą grafiką. Najlepiej chyba mówi o tym to, że po tylu latach nie grania w tytuł, odpalam część V i bez żadnego samouczka wygrywam na normalnym poziomie trudności całą kampanię. Że niehistoryczna i zaczynam egiptem na dalekim wschodzie? Ta gra to symulacja cywilizacji, a nie gra historyczna. Fakt, że dotknął mnie syndrom "jeszcze jednej tury". Za to polecam.
Najlepsza częśc Civilization. Mam to praktycznie non stop zainstalowane od 2010 roku i co 2-3 miesiące rozegram sobie kolejną rundkę z 22 przeciwnikami na ogromnej mapie. Gra przeszła ogromny rozwój od czasu wydanej w 2010 podstawki, w której było tylko 12 cywilizacji, aż do ostatniego DLC w którym tych cywilizacji jest aż chyba 44 jak dobrze pamiętam. Polskie udźwiękowienie jest świetne, lektor jest dużo lepszy niż ten z Civilization VI. Dużo poziomów trudności, każdy znajdzie coś dla siebie, ja osobiście gram na poziomie 5. Ogromna ilość modów dodających nowe cywilizacje na workshopie steam. Dla wymagających polecam też moda Vox Populi, który znacznie rozszerza, utrudnia grę, rebalansuje i dodaje dużo nowych opcji jak na przykład bycie czyimś wasalem. Zasłużone 10/10
Witam posiadam civilization 6 bez dodatków i bawię się świetnie no ale cena dlc jest naprawdę duża i chciałabym kupić civ 5 ze wszystkimi dodatkami czy mógłby mi ktoś napisać która część jest lepsza i czy w civ 5 jest mniej lub więcej mechanik niż w civ 6
Udało mi się zrzucić bombę atomową na sąsiednie miasto-państwo oraz zdołałem wyprodukować myśliwce i czołgi. Ale i tak przegrałem, skończyłem na drugim miejscu. Grałem na najłatwiejszym poziomie trudności, więc nawet nie będę próbował grać na wyższych poziomach.
A najbardziej podobał mi się komunikat: "Rosja potępia Amerykę". Prawie jak w rzeczywistości ;)
Nie ma słów by powiedzieć jak ta gra jest dobra, spędziłem przy niej tysiące godzin solo czy na gorącym krześle. Idealna na zimne wieczory. Jedyne co moim zdaniem powinno zostać wtedy dodane to rozwiniętę doktryny polityczne rodem z ... dwójki. Pamiętam jak grając demokracją w CIV2 nie jednokrotnie nie mogłem wypowiedzieć wojny bo blokował mnie parlament, fajna sprawa i szkoda, że tu nie było takich smaczków stąd tylko dziewiątka