2D - Gry PlayStation 3
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry o tematyce 2D na platformę PS3.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

South Park: Kijek Prawdy
RPG 4 marca 2014
Oparta na motywach popularnej kreskówki Miasteczko South Park gra cRPG. Dewelopingiem South Park: The Stick of Truth zajęło się studio Obsidian Entertainment przy wsparciu ze strony twórców telewizyjnego pierwowzoru – Matta Stone'a i Trey'a Parkera. Gracz wciela się w rolę dzieciaka, który wraz z rodzicami właśnie przeprowadził się do tytułowego miasteczka i próbuje zaskarbić sobie sympatię rówieśników.

Rayman Origins
Zręcznościowe 15 listopada 2011
Dwuwymiarowa platformówka, nawiązująca pod względem schematu rozgrywki do klasycznych odsłon serii. Fabuła gry ma miejsce przed wydarzeniami opowiedzianymi w pierwszej części cyklu, a gracze trafiają tu do baśniowej krainy zwanej Rozdrożem Marzeń. Kiedy świat staje w obliczu zagrożenia w postaci inwazji mrocznych istot — Mroklumów — tytułowy bohater i jego przyjaciele postanawiają ruszyć mu na ratunek.

Deponia
Przygodowe 17 września 2015
Humorystyczna gra przygodowa z klasycznym interfejsem point-and-click, opracowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Daedalic Entertainment. Fabułę Deponii można by opisać jako jedną wielką komedię omyłek i najbardziej nieprawdopodobną historię miłosną ukazaną w grze wideo, w której bez trudu odnajdą się fani twórczości Douglasa Adamsa, Terry’ego Pratchetta oraz serialowych Simpsonów.

Rayman Legends
Zręcznościowe 29 sierpnia 2013
Zręcznościowa platformówka 2D z sympatycznym stworkiem w roli głównej. Gra wyprodukowana została przez studio Ubisoft Montpellier i stanowi piątą, pełnoprawną odsłonę cyklu wykreowanego przez Michela Ancela. Tym razem tytułowy bohater i jego przyjaciel Globox muszą zmierzyć się z sennymi koszmarami, które przez 100 lat stworzyły niesamowite światy w Rozdrożach Marzeń. Na uwolnienie czekają również małaki schwytane przez klon podstępnego Magika.

Higurashi When They Cry
Przygodowe 12 marca 2015
Higurashi When They Cry to w japońska przygodówka należąca do kategorii określanej mianem visual novel. Produkcja utrzymana jest w klimacie horroru i opowiada historię niewielkiej wioski Hinamizawa, która w czerwcu 1983 roku staje się miejscem serii brutalnych mordów. Zabawa sprowadza się przede wszystkim do biernego śledzenia fabuły prezentowanej w formie tekstowej wzbogaconej prostymi obrazkami.

Dragon's Crown
RPG 25 lipca 2013
Opracowana przez japońskie studio Vanillaware dwuwymiarowa gra RPG, łącząca w sobie elementy klasycznych bijatyk, platformówek oraz gier fabularnych spod znaku magii i miecza. W Dragon’s Crown wcielamy się w postać szukającego bogactwa i sławy herosa, który wraz ze swoimi kompanami próbuje odzyskać tytułowy skarb, ukryty głęboko w podziemnym labiryncie. Aby dotrzeć do celu, bohaterowie muszą przebyć zapomniane ruiny i stawić czoła zamieszkującym je potworom.

Terraria
Zręcznościowe 26 marca 2013
Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli.

Valiant Hearts: The Great War
Przygodowe 25 czerwca 2014
Oryginalna przygodowa gra akcji, rozgrywająca się w realiach I wojny światowej. Za jej powstanie odpowiada studio Ubisoft Montpellier, znane głównie z bestsellerowych platformówek Rayman Origins i Rayman Legends. Fabułę gry oparto na autentycznych listach z czasów wojny, a opowiada ona historię pięciu bohaterów, których połączyła wojenna zawierucha oraz... dobrotliwy pies, posiadający zdolność wpływania na losy ludzi.

Leisure Suit Larry: Reloaded
Przygodowe prace wstrzymane
Reedycja pierwszej odsłony przygód Larry'ego Laffera, wydanej w Polsce pod tytułem Leisure Suit Larry 1: W krainie próżności. Projekt zrealizowany został przez studio Replay Games przy współpracy z twórcą oryginału - Alem Lowem. Główny bohater gry to 40-letni, łysiejący lowelas, który ma dosyć samotności i postanawia poszukać gorącego uczucia w mieście Lost Wages. Zadaniem gracza jest pomóc Larry'emu w rozwiązywaniu łamigłówek, szukaniu przedmiotów oraz wypełnianiu kolejnych zadań.

Umineko When They Cry
Przygodowe 16 grudnia 2010
Umineko When They Cry to japońska przygodówka typu visual novel. Opowiada historię tajemniczych morderstw mających miejsce na prywatnej wyspie w latach 80. ubiegłego wieku. Za powstanie gry odpowiada studio 07th Expansion.

Chrono Trigger
RPG 28 września 2011
Odświeżona wersja klasycznej gry jRPG, wydanej pierwotnie w wersji na konsolę SNES. Konwersja przygotowana została przez ekipę deweloperską firmy Square Enix. Gracze kierują poczynaniami chłopca o imieniu Crono, który przemierza fantastyczne krainy w poszukiwaniu zaginionej ukochanej.

Braid
Zręcznościowe 12 listopada 2009
Innowacyjna dwuwymiarowa platformówka, w której oprócz przeskakiwania na inne półki zajmujemy się także manipulacją upływu czasu. Możliwości podróży w czasie uzależnione są od aktualnie odwiedzanego świata gry.

Hotline Miami 2: Wrong Number
Akcji 10 marca 2015
Kontynuacja przebojowej gry akcji z 2012 roku. Hotline Miami 2: Wrong Number jest dziełem niezależnego studia Dennaton Games, czyli deweloperskiego tandemu Jonathan „Cactus” Söderström i Dennis Wedin. Gracz kieruje poczynaniami bandyty, który za odpowiednią opłatą podejmuje się wykonania szeregu ryzykownych zleceń.

Castlevania: Symphony of the Night
Akcji 10 października 2012
Kolejna odsłona popularnej serii o losach łowców wampirów. Castlevania: Symphony of the Night reprezentuje gatunek metroidvania i jest rozbudowaną dwuwymiarową grą akcji z licznymi elementami platformowymi i wyzwaniami zręcznościowymi.

Child of Light
RPG 29 kwietnia 2014
Zrealizowana w dwóch wymiarach oryginalna gra RPG, łącząca mechanikę współczesnych platformówek z elementami japońskich gier fabularnych. Twórcą tytułu jest jedno ze studiów koncernu Ubisoft, mające za sobą współpracę przy seriach Far Cry i Assassin’s Creed. Gra opowiada historię dziewczynki imieniem Aurora, która musi ocalić bajkowe królestwo Lemurii. Podczas zabawy wpływamy na rozwój głównej bohaterki i obserwujemy jej pełną wyzwań drogę do dorosłości.

Final Fantasy VI
RPG 20 kwietnia 2011
Cyfrowa reedycja szóstej części kultowego cyklu Final Fantasy, wydanej pierwotnie w 1994 roku na konsoli SNES. Fabuła gry skupia się na konflikcie pomiędzy podbijającym świat Imperium, a buntowniczą frakcją rebeliantów, określających siebie jako Returners. Tytuł oferuje największą w historii serii liczbę grywalnych bohaterów (łącznie 14) i oprócz typowych cech fantasy, wprowadza także po raz pierwszy elementy nurtu steampunk.

Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge
Przygodowe 6 lipca 2010
Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck's Revenge to przygotowany przez firmę LucasArts remake kultowej przygodówki, wydanej pierwotnie w 1991 roku. Gracz kieruje poczynaniami pirata Guybrusha Threepwooda, który rusza na poszukiwanie legendarnego skarbu. Twórcy pozostali wierni fabule oryginału, wzbogacając grę o nowoczesną oprawę audio-wizualną.

Machinarium
Przygodowe 6 września 2012
Oryginalna, dwuwymiarowa gra przygodowa autorstwa znanego z serii Samorost czeskiego studia Amanita Design. Akcja Machinarium osadzona została w dziwnym świecie, w którym wszystko wykonane jest z metalu, a rolę roślin, zwierząt i ludzi przejęły roboty. Jednym z nich jest także główny bohater gry, który został niesłusznie odesłany na wysypisko. Wróciwszy do miasta, nasz protagonista odkrywa spisek, którego celem jest zamach na jego przywódcę.

Worms: Revolution
Strategiczne 10 października 2012
Kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, nawiązująca do starszych odsłon cyklu, zapoczątkowanego przez studio Team 17 jeszcze w 1995 roku. Wzorem poprzednich części serii, walka odbywa się w ograniczonych czasowo turach, a celem zabawy jest eksterminacja drużyny przeciwnika za pomocą całego arsenału wymyślnych broni i gadżetów. Mimo wykorzystania klasycznej mechaniki, twórcy wprowadzili do rozgrywki kilka całkiem nowych rozwiązań.

Rayman
Zręcznościowe 29 maja 2008
Kolorowa platformówka, która dała początek popularnej serii z Raymanem w roli głównej. Nasz sympatyczny bohater wyrusza na pomoc mieszkańcom Krainy Snów, uwięzionym przez podstępnego Mr. Darka. Aby go pokonać musi przemierzyć sześć zróżnicowanych i pełnych niebezpieczeństw światów.

Oddworld: Abe's Oddysee
Zręcznościowe 22 października 2009
Dwuwymiarowa platformówka wzbogacona o elementy gry logicznej i skradanki. Dzieło studia Oddworld Inhabitants przenosi gracza na nieznaną planetę zamieszkaną przez rasę Mudokonów, reprezentowaną przez tytułowego bohatera, Abe'a.

Spelunky
Zręcznościowe 27 sierpnia 2013
Spelunky to stworzona przez Dereka Yu i jego firmę Mossmouth gra logiczna, której głównym bohaterem jest grotołaz. Kierując jego poczynaniami gracze odwiedzają losowo generowane podziemia pełne skarbów, ale także wymyślnych pułapek i niebezpiecznych przeciwników. Rozgrywka polega na zebraniu kosztowności, odkrywaniu sekretów poszczególnych plansz i unikaniu zagrożeń.

Limbo
Zręcznościowe 19 lipca 2011
Niezwykle oryginalna, dwuwymiarowa gra platformowa autorstwa niezależnego duńskiego studia PlayDead. W grze wcielamy się w postać małego chłopca, który wyrusza w niebezpieczną podróż, aby uratować swą siostrę. Podczas wyprawy nasz bohater przemierza dziwne, surrealistyczne krainy, napotykając na swej drodze całą masę śmiertelnych pułapek oraz uciekając przed monstrualnym pająkiem, niestrudzenie podążającym jego śladem.

Mortal Kombat II
Bijatyki 30 marca 2007
Sequelem przebojowej wirtualnej bijatyki, która ujrzała światło dzienne w 1992 roku. Autorzy postanowili pójść za przysłowiowym ciosem, serwując użytkownikom większą ilość wojowników, ataków, aren itd.