Tak wyglądały osiągnięcia w grach w latach 80. Gracz pochwalił się prezentem od Activision sprzed 41 lat

Czy osiągnięcia w grach mogą się przełożyć na fizyczną nagrodę? Dziś już niekoniecznie. Inaczej sytuacja wyglądała w latach 80., a pamiątka z przeszłości zaskoczy niejednego gracza.

Tak wyglądały osiągnięcia w grach w latach 80. Gracz pochwalił się prezentem od Activision sprzed 41 lat
Źródło fot. Pixabay/mherfurt
i

Lubicie zdobywać osiągnięcia w grach? Są tacy, którzy nałogowo zbierają wszystkie możliwe achievementy i posiadają niejedną platynę na swoim koncie. Inni zaś nieszczególnie się tym przejmują, ale cieszą się z każdego powiadomienia na Steam czy innej platformie.

Powszechność osiągnięć sprawiła, że obecnie nie przekładają się one na nic innego poza własną satysfakcją. Inaczej sytuacja wyglądała w początkowej fazie rozwoju przemysłu gier wideo i nagrody za rekordy na automatach nie były tego jedynym przykładem.

Activision kiedyś wysyłało prezenty graczom

Jeden z użytkowników Reddita pochwalił się społeczności swoją nagrodą za growe osiągnięcie, którą otrzymał w 1983 roku. Był to list od Activision, ogłaszający dołączenie gracza do klubu Activision’s Explorers Club za zdobycie ponad 20 tysięcy punktów w grze Pitfall. Członkowstwo w gronie klubowiczów zapewniało darmowy newsletter od studia. Nie obyło się również bez fizycznej nagrody w postaci przyprasowanki z grafiką z okładki gry.

Okazuje się, że zdobycie nagrody nie było proste i to nie tylko z uwagi na poziom trudności tytułu. Samo osiągnięcie trzeba było jakkolwiek uwiecznić co wówczas nie było takie łatwe, jak dzisiejsze wykonanie zrzutu ekranu. Autor wpisu musiał się trochę nagłowić i przy okazji uniknąć niezadowolenia ze strony rodziców.

Miałem około 10 lat. Pamiętam, że miałem trochę kłopotów za użycie całej kasety z filmem z nowego aparatu mojej macochy. Martwiłem się, że nie uda mi się zrobić wyraźnego zdjęcia i prawdopodobnie nie chciałem czekać na jego wywołanie. Wysłałem zdjęcie, a w zamian otrzymałem ten list i naszywkę. Przez ostatnie 40 lat leżały schowane w pudełku.

– whyforyoulookmeonso

Okazuje się, że swego czasu tego typu naszywki były normą i Activision wręcz zachęcało graczy, by pokonywali kolejne wyzwania w ich grach na Atari 2600.

Mój brat i ja zdobyliśmy jedną grając na Intellivision, byliśmy z siebie tacy dumni. Mam nadzieję, że moi rodzice wciąż mają list i naszywkę gdzieś w pudełku!

– grp24

Czym jest Pitfall?

Oczywiście, aby zdobyć naszywkę trzeba było wykazać się nie lada umiejętnościami, gdyż osiągnięcie określonych wyników w poszczególnych grach nierzadko graniczyło z cudem, a Pitfall nie był wyjątkiem.

Pitfall zapewnił mi wiele frustrujących sobotnich poranków. 20 000 punktów to epickie osiągnięcie!

– VagrantBytes

Na czym polegała gra? Pitfall to produkcja z 1982 roku, w której gracz wcielając się w Pitfall Harry’ego musiał w ciągu 20 minut zdobyć 32 różne skarby. Miejscem akcji była dżungla, a gracz na każdym kroku musiał uważać na wszechobecne przeszkody, które wymagały niemałej zręczności.

Choć dziś sama gra może nie robi takiego wrażenia jak ponad 40 lat temu, to prawdopodobnie nie ma na świecie gracza, który nie chciałby otrzymać małego upominku za zrobienie czegoś wyjątkowego w grze.

Więcej na temat:   Różności

Wszyscy bossowie Elden Ring pokonani na maksymalnej trudności, i to postacią na pierwszym levelu. Wyczyn tej graczki to coś wyjątkowego

To kolejny wyczyn godny księgi rekordów Elden Ringa. Fani produkcji FromSoftware po raz kolejny przechodzą samych siebie.

Wszyscy bossowie Elden Ring pokonani na maksymalnej trudności, i to postacią na pierwszym levelu. Wyczyn tej graczki to coś wyjątkowego

Mogliście spędzić setki godzin w Fallout 4, ale o tym pewnie i tak nie wiedzieliście. Fani są w szoku po odkryciu ukrytej funkcji VATS

Jeżeli nie znaliście tego triku wcześniej, to eksplorowanie świata Pustkowia stanie się nagle o wiele łatwiejsze.

Mogliście spędzić setki godzin w Fallout 4, ale o tym pewnie i tak nie wiedzieliście. Fani są w szoku po odkryciu ukrytej funkcji VATS

Fan Assassin's Creed przetłumaczył notatkę z trailera Shadows, która może sugerować jaką historyczną postać spotkamy w grze

Możliwe, że Yasuke nie będzie jedyną osobistością z kart podręczników, jaką Ubisoft uwzględnił w japońskiej odsłonie serii.

Fan Assassin's Creed przetłumaczył notatkę z trailera Shadows, która może sugerować jaką historyczną postać spotkamy w grze