Dragonshard - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przed Wami nieoficjalny poradnik do gry Dragonshard, ambitnego dzieła będącego połączeniem strategii czasu rzeczywistego oraz gier fabularnych czyli RPG. Niestety, jak sami zapewne to zauważycie, twórcy gry poszli na pewne uproszczenia, aby ta symbioza gatunków funkcjonowała na przyzwoitym poziomie - nie oznacza to jednak, iż gra jest "do bani". Wprost przeciwnie, wciąga na długie godziny, aczkolwiek gracze szukający "czystych" RTS-ów czy RPG-ów poczują się zawiedzeni. Ale nie przynudzam dłużej, do dzieła Panowie (i Panie).
Z czym to się je?
Rozgrywka odbywa się na dwóch planach (przeważnie) - na powierzchni oraz w podziemiach. Upraszczając, powierzchnia to w większości zabawa strategiczna natomiast w podziemiach (Khyber) toczą się wydarzenia fabularne (w większej części). Naszym zadaniem jest umiejętne połączenie tych dwóch nurtów, tak aby zarówno czerpać z rozgrywki zabawę jak i ukończyć zwycięsko kolejne misje. W każdym z rozdziałów czekają na nas zadania główne jak i poboczne. Wykonanie zadań głównych jest warunkiem koniecznym do ukończenia danego rozdziału, zadania poboczne natomiast stanowią ubarwienie głównego wątku jak i dobry sposób na zdobycie doświadczenia, złota czy magicznych przedmiotów.
Warstwa strategiczna
W większości strategii czasu rzeczywistego aby wybudować budynki czy wytrenować wojsko, potrzebne są nam surowce. W tym temacie Dragonshard nie odstaje od gatunku - mamy dwa surowce, które służą rozwojowi - złoto oraz tytułowe dragonshards czyli smocze łuski. Łuski występują wyłącznie na powierzchni w postaci jasnoniebieskich kryształów. Mogą być zbierane przez wszystkie nasze jednostki oprócz latających. Nie obawiajcie się gdy zapas łusek na planszy wyczerpie się - od czasu do czasu podczas burzy łuski spadają na ziemię i ponownie możemy rozpoczynać zbiory. Ze złotem jest zupełnie inna sprawa - znajdujemy je głównie pod ziemią (Khyber) gdzie występuje w skrzyniach lub po prostu leżąc na podłodze (czasami zostaje po pokonanych wrogach). Drugi sposób na zdobycie złota to podatki (zależne od liczby budynków) - procentowy wskaźnik widoczny jest u dołu ekranu - w ciągu sekundy przybywa tyle złota ile wskazuje liczba.
Warstwa fabularna
Gry RPG kojarzą się głównie z rozwojem postaci i zyskiwaniem doświadczenia. Nie inaczej jest i w Dragonshard. Doświadczenie zdobywamy pokonując wrogów, wykonując zlecane zadania oraz znajdując odpowiednie zwoje. Zgromadzone punkty doświadczenia możemy następnie wykorzystać do awansowania naszych wojowników na wyższe poziomy, co owocuje m.in. zwiększeniem punktów życia i magii danej postaci czy dostępem do potężniejszego czaru.
Mariaż RTS i RPG
Punktem wyjściowym do budowy naszej potęgi jest baza główna (Nexus), wokół której stawiamy budynki umożliwiające rekrutację i dalszy rozwój naszej armii. Budynki można jednak stawiać tylko i wyłącznie w wyznaczonych do tego miejscach - baza główna posiada ich 16 (4 grupy po 4). Budynki można stawiać również w obrębie tzw. Expansion, które jest pewną odmianą bazy, jednak nie posiada głównej twierdzy i oferuje tylko 4 miejsca do zabudowy. Zarówno Nexus jak i Expansion otoczone są murami, które możemy ulepszać, o ile tylko posiadamy odpowiednią ilość złota i łusek. I tutaj dochodzimy do elementów fabularnych rozgrywki - jeśli zbierzemy odpowiednią ilość punktów doświadczenia możemy awansować na wyższy poziom naszych żołnierzy. Każdy budynek danego rodzaju pozwala na awansowanie o jeden poziom wyżej, jednak jest tutaj kruczek - budynki tego samego rodzaju należy stawiać obok siebie. Jeśli więc chcemy przykładowo awansować Kleryków na 5 poziom, musimy wykorzystać całą grupę (cztery) miejsc pod zabudowę i postawić na nich cztery Lorehold. Jednak żeby nie było tak prosto, twórcy gry udostępnili nam dodatkowo 4 rodzaje budynków, które zbudowane przy innych dają różnego rodzaju bonusy. Powracając do poprzedniego przykładu, możemy zbudować cztery Lorehold aby awansować kleryków na 5 poziom doświadczenia albo postawić tylko trzy Lorehold (ograniczając tym samym poziom doświadczenia do 4), wzmocnione jednak Monument of Clarity, który powoduje, iż rekrutowani Klerycy będą mieli maksymalną ilość punktów energii. Należy dodać, iż po zniszczeniu (bądź stracie) budynku, uzyskany poziom doświadczenia nie zmienia się.
Autor Poradnika
Maciej Myrcha
Informacje o Dragonshard - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 27, ilustracje: 287 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w Dragonshard - poradnik do gry
- Budynki | Order of the Flame w Dragonshard poradnik Dragonshard.
- Armia | Lizardfolks w Dragonshard poradnik Dragonshard.
- Rozdział III - Hostile Natives (1) | Order of the Flame w Dragonshard poradnik Dragonshard.
- Armia | Order of the Flame w Dragonshard poradnik Dragonshard.
- Rozdział III - Resurrection of Darroc | Lizardfolks w Dragonshard poradnik Dragonshard.