Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2002, 13:42

autor: Jacek Hałas

Need for Speed: Hot Pursuit 2 - przed premierą

Need for Speed: Hot Pursuit 2 to kolejna odsłona samochodowej serii z powodzeniem kontynuowanej już od 1995 roku. Podobnie jak w poprzedniczce Need for Speed III: Hot Pursuit, tak i tu możemy ścigać się po otwartych drogach...

Przeczytaj recenzję Need for Speed: Hot Pursuit 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Na początek mały test. Gdyby ktoś Was zapytał o ulubiony wyścig na PC to co moglibyście odpowiedzieć takiej osobie? Przypuszczam, że około 90% graczy w mig sypnęłoby trzema magicznymi słowami - „Need For Speed”. Jako jedna z naprawdę niewielu serii ścigałek potrafiła ona utrzymać wysoki poziom zabawy przez te wszystkie lata i kolejne wydawane odcinki.

A wszystko zaczęło się jeszcze grubo przed nastaniem epoki akceleratorów. „The Need For Speed 1” w momencie swojej premiery był czymś przełomowym. Jak na tamte czasy gra miała wyśmienitą (można nawet rzec fotorealistyczną!) grafikę, przyciągały również prawdziwe sportowe wozy, którymi każdy chętny mógł się przejechać a także ciekawe trasy, wśród których każdy znalazł coś dla siebie. Druga część niewiele ustępowała swojemu poprzednikowi, szczególnie jeśli porównamy wersję akcelerowaną. Ponownie okazała się wtedy najlepszym spośród wydanych wówczas wyścigów. Jednakże największy przełom nastąpił wraz z premierą trzeciej części gry – „NFS: Hot Pursuit”. Po raz pierwszy bowiem poza „zwykłym” ściganiem się mogliśmy uczestniczyć w trybie policja-złodzieje. W zależności od naszych upodobań albo uciekaliśmy przed stróżami prawa albo ścigaliśmy piratów drogowych. Kolejna część NFS była rozwinięciem Hot Pursuit i dopiero piątka przyniosła znaczące zmiany. Niestety, wielu osobom do tej pory zakochanym w serii, „NFS: Porsche 2000” najzwyczajniej nie przypadła do gustu. Gra zdecydowanie skierowała się w stronę symulacji (choć niewiele miała z nią wspólnego). Do tego wszystkiego dodać jeszcze warto kompletną porażkę internetowego „Motor City Online”. EA zdecydowała się więc ku uciesze graczy powrócić do korzeni i stworzyć kontynuację najbardziej grywalnego odcinka „Need For Speed” a mianowicie „Hot Pursuit”. Co prawda PeCetową wersję gry dopiero co zapowiedziano (gra ukaże się również na konsole nowej generacji) ale sądzę, że informacji na jej temat jest już wystarczająco dużo aby napisać rozbudowaną zapowiedź.

Jak już się zapewne większość czytających domyśla kluczowym trybem w grze będą podchody policji i piratów drogowych. Wszystko to zostanie jednak znacznie bardziej rozbudowane niż miało to miejsce w przypadku „Hot Pursuit 1” i „Road Challenge”. Do dyspozycji graczy zostaną oddane trzy tryby: Challenge, Hot Pursuit oraz Championship. Co prawda w chwili gdy piszę tę zapowiedź informacji na ich temat nie ma jeszcze zbyt dużo ale nie potrzeba Einsteina aby zorientować się co każdy zaoferuje graczowi w finalnym produkcie. Prawdopodobnie najciekawszym trybem zabawy nie zostanie jednak tytułowy Hot Pursuit ale Championship. Jego zasady będą zbliżone z tą jedną różnicą, że w nagrodę za wygrywane zawody otrzymamy nowe samochody, części do nich czy też odblokowane zostaną zupełnie nieznane odcinki tras. Autorzy najnowszej części NFS zapowiadają w sumie aż 60 różnorodnych pucharów. Wygląda więc na to, że tryby kariery z czwartej i piątej części mogą się tylko schować. Pojawi się również możliwość rozegrania partyjki multiplayer (do ośmiu graczy naraz) jednakże trzonem zapowiadanej gry nadal będzie tryb zabawy dla pojedynczego gracza.

W finalnej wersji zobaczymy około dwudziestu odcinków tras. W ogromnej większości będą one otwarte (mieliśmy już z czymś takim do czynienia w części pierwszej i ostatnio w „NFS Porsche”). Autorzy ujawnili kilka szczegółów na temat otoczenia, wśród którego będą rozgrywane wyścigi. Zdecydowanie najciekawiej zapowiada się odcinek rozgrywany w lesie. Początkowo jedziemy pomiędzy drzewami przy okazji podziwiając przepiękną grę świateł a później docieramy do świetnie zrealizowanej plaży (wszystko to widać na jednym z opublikowanych trailerów gry).

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.