EVE Online PC
Osadzona w konwencji science fiction symulacyjna gra MMO, opracowana przez islandzkie studio Crowd Control Productions. Akcja EVE Online rozgrywa się w uniwersum zwanym Nowym Edenem, składającym się z ponad 5 tysięcy układów słonecznych.
EVE Online Premiera PC
6maja2003
producent: CCP Games / Crowd Control Productions wydawca: Simon & Schuster Inc. Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do EVE Online
World of Warships
Battlestar Galactica Online
Star Wars Galaxies: An Empire Divided
Legendarna gra science fiction otrzyma survivalowy spin-off. Wielu graczom wystarczyła jedna informacja, by postawili krzyżyk na EVE Frontier
Klasyczne MMO sci-fi odświeża najbardziej niebezpieczną część wszechświata. EVE Online Equinox daje wiele powodów, by odwiedzić kosmiczną pustkę
Legendarna gra science fiction otrzyma duży dodatek, który zrewolucjonizuje kosmiczne obszary bezprawia. W Equinox gracze EVE Online stworzą skórki dla statków
EVE Online to kosmiczna produkcja MMO, za którą odpowiada islandzkie studio CCP. Gra wystartowała w 2003 roku i przez wiele lat funkcjonowania uległa sporym przeobrażeniom. Gracze przenoszą się w niej do wirtualnego wszechświata Nowy Eden (składającego się z ponad 5 tysięcy układów słonecznych) i podróżują na pokładach statków kosmicznych, aby walczyć, handlować, wykonywać misje, angażować się w politykę wielkich korporacji lub po prostu rozwijać swoją postać. Produkcja wymaga opłacania miesięcznego abonamentu.
W EVE Online każdy z uczestników zabawy tworzy awatara za pomocą rozbudowanego edytora. Określamy w nim nie tylko wygląd zewnętrzny, czy ubiór, ale i rasę oraz pochodzenie. Rozpoczynając zabawę otrzymujemy kiepski statek i garść kredytów – od tej pory możemy udać się w dowolny zakątek kosmosu i podejmować różne aktywności. Dla nowicjuszy przygotowano wiele misji treningowych i samouczków oraz specjalny kanał do dyskusji, na którym udzielają się administratorzy. Z poziomu gry można też przeglądać encyklopedię poświęconą różnym aspektom rozgrywki.
Rozwijanie postaci w EVE Online następuje w dość specyficzny sposób – zamiast nabijać doświadczenie jak w typowych produkcjach MMO gracze uczą bohatera umiejętności. Wiele z nich, jak np. nawigacja, gwarantuje ogólne plusy. Dzięki zastosowaniu systemu dwudziestoczterogodzinnej kolejki proces uczenia się jest kontynuowany po wylogowaniu się z serwera. Oczywiście nawet dobrze wyszkolona postać potrzebuje mocnego statku – w grze są ich dziesiątki. Pojazdy podzielono na typy, rozmiary i przeznaczenie. Do każdego z nich trzeba dobrać moduły wzmacniające statystyki i opancerzenie oraz uzbrojenie. Korzystanie praktycznie z każdej nowej technologii wymaga wyuczenia się odpowiedniej grupy zdolności.
Produkcja studia CCP pozwala rozwinąć postać w kilku kierunkach i wybrać różne style gry. Gracze mogą przykładowo zająć się handlem i przewozić towary między stacjami, wydobywać surowce i produkować technologię lub skupiać się na misjach bojowych. Warto wspomnieć, że praktycznie wszystkie rzeczy widziane w EVE są produkowane przez graczy. Zadania różnego typu – np. kurierskie, górnicze, czy bojowe - są zlecane przez postacie niezależne, reprezentujące korporacje. Za pomyślne kończenie zleceń jesteśmy nagradzani nie tylko kredytami, ale też punktami reputacji, które reprezentują nasz status w obrębie frakcji. Im większe zaufanie zdobędziemy tym lepiej płatne i trudniejsze misje będziemy mogli podjąć.
Na brak aktywności w kosmosie narzekać nie można, gdyż autorzy regularnie wprowadzają nowe misje i wyzwania. Świetnym przykładem są instancjonowane najazdy floty dowodzonej przez Sanshę Kuvakei. Bardziej zaawansowani użytkownicy EVE Online tworzą własne organizacje (korporacje i sojusze) i dzięki nim realizują trudniejsze zadania (działalności tego typu poświęcono nawet specjalne umiejętności postaci).
Ogrom aktywności PvE nie oznacza, że w grze nie ma akcentów PvP. Wbrew pozorom jest ona bowiem nastawiona na prowadzenie wojen i bitew, które w późniejszej fazie zabawy stanowią główną atrakcję. Wokół niewielkiego centrum o względnym pokoju znajduje się szeroki pas systemów o niskim bezpieczeństwie, w których trwa nieustanna wojna graczy w ramach PvP.
Bywalcy Nowego Edenu, którzy opłacają abonament dostają regularnie darmowe aktualizacje – na przestrzeni lat wydano ich już ponad dwadzieścia. Oto chronologiczna lista dużych, darmowych rozszerzeń do gry (oprócz nich CCP wprowadziło niezliczoną ilość mniejszych poprawek):
- Second Genesis
- Castor
- Exodus
- Cold War
- Red Moon Rising
- Revelations
- Revelations II
- Trinity
- Empyrean Age
- Quantum Rise
- Apocrypha
- Dominion
- Tyrannis
- Incursion
- Incarna
- Crucible
- Inferno
- Retribution
- Odyssey
- Rubicon
EVE Online robi wrażenie pod względem technicznym, gdyż cechuje się bardzo przyjemną oprawą audiowizualną i zawiera sporo wbudowanych dodatków, np. odtwarzacz muzyczny, system poczty, czy chociażby przeglądarkę internetową. Produkcja różni się od większości innych tytułów MMO, które podzielono na serwery/światy – wirtualny kosmos jest wspólny dla wszystkich, więc zwiedza go jednocześnie kilkadziesiąt tysięcy graczy. Dodatkowym atutem jest ogromna społeczność, która sama tworzy różne serwisy wspierające grę a nawet własne radio.
Ostatnia modyfikacja 1 grudnia 2011
Tryb gry: massive online multiplayer Tryb multiplayer: Internet Liczba graczy: tysiące
Ocena użytkowników: 8,7 / 10 na podstawie 2067 głosów czytelników.
Klasyfikacja PEGI EVE Online
EVE Online Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 4 2 GHz
- 2 GB RAM
- karta grafiki 256 MB (GeForce 8600 lub lepsza)
- 6 GB HDD
- Windows XP/Vista/7