
Data wydania: 24 lutego 2017
Należąca do gatunku metroidvanii dwuwymiarowa platformówka autorstwa niezależnego Team Cherry. Akcja Hollow Knight przenosi nas do fantastycznego świata: podziemi, jakie rozciągają się pod miasteczkiem Dirtmouth. Choć miejsce to przyciąga kolejnych poszukiwaczy przygód, po przekroczeniu jego granic śmiałkowie przepadają bez wieści.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Hollow Knight jest grą typu metroidvania, opracowaną przez niezależne studio Team Cherry. Powstanie tego tytułu było możliwe dzięki udanej kampanii crowdfundingowej w serwisie Kickstarter. Pomimo że produkcja została zapowiedziana między innymi na konsolę Nintendo Wii U, ostatecznie ukazała się na komputerach osobistych oraz na nowym sprzęcie giganta z Kioto, czyli Nintendo Switch.
Hollow Knight przenosi gracza do fantastycznego świata, a dokładnie na teren miasteczka Dirtmouth, pod którym rozciągają się przepastne podziemia. Ów labirynt to pozostałości po tajemniczym, starożytnym królestwie, które przyciągają poszukiwaczy przygód – po przekroczeniu jego progów, śmiałkowie przepadają bez wieści. Główny bohater gry, znany jako Knight, postanawia stawić czoła wyzwaniu – na miejscu mają czekać na niego bogactwa, chwała, a także odpowiedzi na liczne, kłębiące się w jego głowie pytania.
W Hollow Knight akcja prezentowana jest w perspektywie bocznej. Rozgrywka opiera się na eksploracji przepastnych, połączonych ze sobą lokacji, kolekcjonowaniu coraz potężniejszego ekwipunku, rozwijaniu umiejętności oraz walce z napotkanymi przeciwnikami. Z uwagi na specyfikę gatunku reprezentowanego przez opisywany tutaj tytuł, uzyskanie dostępu do wielu miejsc wymaga rozwiązania zagadki lub użycia określonego przedmiotu bądź zdolności. Choć przez większość czasu lochy przemierzamy na piechotę, w trakcie zabawy przychodzi nam również dosiadać nietypowego wierzchowca w postaci przerośniętego insekta.
Na naszej drodze stają liczni i zróżnicowani adwersarze. Obok standardowych oponentów, na pokonanie czeka ponad trzydziestu bossów – stawienie im czoła wymaga poznania schematów ich zachowań oraz odkrycia słabych punktów. W starciach robimy użytek zarówno z broni białej, jak i z mocy magicznych. Na tym jednak nie kończą się czyhające na gracza niebezpieczeństwa – w podziemiach roi się bowiem od wszelakich pułapek oraz przepaści, przez które nieuważny poszukiwacz przygód może szybko pożegnać się z życiem. Na szczęście nie wszyscy są wrogo nastawieni do protagonisty – w toku przygody spotykamy barwne postacie, jakie chętnie podzielą się zdobytą wiedzą lub posiadanymi przedmiotami, a także nauczą nas nowych technik walki oraz udoskonalą nasz ekwipunek.
Hollow Knight działa w oparciu o technologię Unity. Produkcja cieszy oko ręcznie rysowaną, dwuwymiarową oprawą graficzną, pod względem jakości wykonania przywodzącą na myśl klasyczne filmy animowane. Zabawie towarzyszy działający na wyobraźnię soundtrack autorstwa Christophera Larkina, potęgujący klimat wielkiej przygody.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows 24 lutego 2017Angielskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 12 czerwca 2018Angielskie napisy i dialogi
Xbox One 25 września 2018Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 4 25 września 2018Angielskie napisy i dialogi
Producent: Team Cherry
Wydawca: Team Cherry
 
Gry podobne:


2GRY
Seria produkcji typu metroidvania, wzbogaconych o elementy zaczerpnięte z gatunku soulslike. Cykl Hollow Knight został wykreowany przez Team Cherry, czyli niezależne australijskie studio deweloperskie z siedzibą w Adelaide.
12 marca 2025
Mario, Zelda, Animal Crossing – konsola Nintendo Switch doczekała się wielu fenomenalnych gier. W tym artykule prezentujemy najlepsze tytuły dostępne na Switcha w 2025 roku.
 
22 marca 2020
Przymusowy urlop ma swoje zalety, ale ma i wady – jedną z najpoważniejszych jest potencjalna nuda. Doskonałą metodą na poradzenie sobie z obecną sytuacją jest zwrócenie się w stronę gier, w które zawsze chcieliśmy zagrać – ale jakoś nie było kiedy.
 
29 października 2019
Strach zaglądać do portfela, kiedy Lord Gaben kusi tak dobrymi ofertami! Nie bójcie się zatem przebierać w promocjach, bowiem jest w czym.
 
23 stycznia 2019
Świat gier zalewają metroidvanie. Dosłownie wylewają się z przepełnionego naczynia. My wybraliśmy te najlepsze i postanowiliśmy tym wyborem się z Wami podzielić.
 
24 lipca 2018
To już piąty raz, gdy prezentujemy Wam listę niezłych gier, które możemy odpalić na wysłużonym laptopie. Sprawdźcie, jakie produkcje przygotowaliśmy dla Was tym razem – nie zabrakło nowych gier czy sandboxów.
 
 
Mniej niż 3 godziny potrzebował na ukończenie gry Hollow Knight na 112% speedrunner, który pobił własny rekord tuż przed premierą Silksong.
gry
Jakub Błażewicz
5 września 2025 13:05
 
Dzięki błędowi sklepu Gamestop poznaliśmy cenę Hollow Knight: Silksong. Jest ona zaskakująco niska.
gry
Adrian Werner
31 sierpnia 2025 14:55
 
Choć od premiery Hollow Knighta minęło już osiem lat, produkcja Team Cherry właśnie ustanowiła rekord popularności na Steamie. Wszystko przez 2-minutowy zwiastun Silksonga.
gry
Kamil Kleszyk
27 sierpnia 2025 18:50
 
Hollow Knight: The Sanctuary powrócił z martwych. I błyskawicznie znalazł tłumy chętnych do przetestowania kolejnej modyfikacji ukochanego przez graczy „indyka”.
gry
Jakub Błażewicz
17 kwietnia 2025 12:55
 
Już prawie 3,5 roku gracz mierzy się z bohaterką Hollow Knight: Silksong w poprzedniej grze z serii, ale wieści o kontynuacji jak nie było, tak nie ma.
gry
Jakub Błażewicz
13 marca 2025 13:50
 
Kreatywni fani Hollow Knighta zaprezentowali niedawno światu swoje własne, fanowskie rozszerzenie. Modyfikacja niewiele ustępuje podstawowej grze.
gry
Adam Celarek
4 lipca 2023 11:07
 
Hollow Knight otrzymał dużego moda, który dodaje dubbing do gry. Łącznie przy powstawaniu projektu brało udział ponad 100 osób.
gry
Agnieszka Adamus
29 kwietnia 2023 20:39
 
Poznaliśmy tytuły produkcji, które w listopadzie pobiorą subskrybenci PlayStation Plus. Największą niespodzianką miesiąca jest to, że poza Middle-earth: Shadow of War oraz Hollow Knight: Voidheart Edition posiadacze PS5 otrzymają także debiutującą w połowie miesiąca grę Bugsnax.
promocje
Michał Kułakowski
28 października 2020 18:05
Studio Team Cherry zapowiedziało Hollow Knight: Silksong, czyli kontynuację wyśmienitej dwuwymiarowej platformówki z 2017 roku.
gry
Adrian Werner
14 lutego 2019 14:01
Studio Team Cherry zapowiedziało wydanie Hollow Knight na konsole PlayStation 4 i Xbox One. Debiutancki tytuł australijskiego zespołu ukaże się na tych platformach na wiosnę 2019 roku wraz z wydaniem pudełkowym.
gry
Jakub Błażewicz
20 sierpnia 2018 20:39
Popularne pliki do pobrania do gry Hollow Knight.
trainer Hollow Knight - v1.4.3.2 +5 Trainer (promo) - 4 lutego 2019
trainer Hollow Knight - v1.3.1.5 +6 TRAINER - 23 kwietnia 2018
mod Hollow Knight - Debug_Mod v.1 - 12 grudnia 2019
trainer Hollow Knight - v1.5.68 +11 Trainer - 14 czerwca 2021
trainer Hollow Knight - v1.0.3.7 +9 TRAINER - 10 lipca 2017
mod Hollow Knight - Hollow Knight: Invulnerability v.1.4.3.2 - 2 października 2019
mod Hollow Knight - Hollow Knight God Mode v.1 - 13 grudnia 2019
trainer Hollow Knight - v1.4.3.2 +11 Trainer - 19 maja 2021
mod Hollow Knight - Hollow Knight: Glass Soul v.1.2.2.1.3 - 4 grudnia 2017
mod Hollow Knight - Mod God v.1.3 - 13 lutego 2019
Wymagania sprzętowe gry Hollow Knight:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe: 
Intel Core 2 Duo E5200 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce 9800 GTX lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 7.
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Intel Core i5 3.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 560 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 10.
Lista małych dodatków do gry Hollow Knight:
DLC Gods & Glory 23 sierpnia 2018
DLC The Grimm Troupe 31 października 2017
DLC Hidden Dreams 3 sierpnia 2017
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1425 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 489389 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów

Araneus357
Ekspert
2025.04.11
Do Hollow Knight miałem kilka podejść na przestrzeni lat. Ostatecznie w tym roku udało mi się ukończyć grę, wykonując większość dostępnych aktywności i osiągając 108% ukończenia. Nie podjąłem się jedynie panteonów, choć może kiedyś spróbuję. Muszę przyznać, że czuję się lekko zawiedziony. Oceny graczy na różnych portalach oraz na Steamie sugerowały, że to dzieło wybitne, wręcz mesjasz gier niezależnych – szkoda tylko, że nie dla mnie. Dla mnie to po prostu solidna metroidvania.Historia, choć prowadzona enigmatycznie i sprawiająca wrażenie głębi, w gruncie rzeczy okazała się dość miałka. Lore, przekazywane w strzępkach informacji, było interesujące, z przyjemnością szukałem dodatkowych wzmianek, by poszerzyć wiedzę o świecie i wydarzeniach. Po ukończeniu gry sięgnąłem nawet po fanowskie opracowania oraz teorie, dzięki którym mogłem doczytać o rzeczach, które mi umknęły.Pod względem gameplayu gra wypada nieźle, postać porusza się responsywnie, a wachlarz ruchów z czasem się rozrasta o klasyczne elementy, takie jak dashe, podwójny skok i inne. W zasadzie nie miałem chyba żadnej sytuacji, bym przez chwilę stwierdził, że otrzymałem obrażenia nie z mojej winy. System walki jest prosty, głównie walczymy wręcz, wspierając się zaklęciami zużywającymi esencję. Dostępne są również tzw. nail arts, ale osobiście uznałem je za zbędne, niemal w ogóle z nich nie korzystałem. Przez większość gry używałem tylko podstawowego ataku, parowania, upward slasha (przydatnego do atakowania przez podłoże) oraz down strike'a, który powoduje, że zwykli przeciwnicy w większości przypadków głupieją i stoją jak... jak ktoś kto stoi!Walki z bossami poza nielicznymi wyjątkami, to ogromny zawód. Oczekiwałem większej agresji, szybkości i ani sekundy wytchnienia, a tymczasem tylko kilka starć było sprawiających, że dłonie zaczęły mi się pocić. Gra niemal całkowicie pozbawiona jest też trudniejszych sekcji platformowych, jedynie Path of Pain stanowiło rzeczywiste wyzwanie, a resztę pokonywałem praktycznie bez wysiłku.Eksploracja w grze jest strasznie nierówna. Z jednej strony poruszamy się po lokacjach, które z pozoru są unikalne, ale po czasie przebywania w nich, po prostu da się odczuć zmienia się tu głównie tło, podkład muzyczny oraz przeciwnicy. Razi też brak większych wyróżników, przydałoby się więcej elementów dopasowanych do danej lokacji na przykładzie Fungal Wastes i prostych elementów platformowych polegających na odbijaniu się od grzybów lub wykorzystywania przeciwników, przykładowo pchnięcie wybuchającej “meduzy” w element otoczenia otwierałby nam drogę. Z drugiej strony mamy ogrom sekretów oraz znajdziek, które aż chce się odkrywać. W późniejszej fazie gry, charakterystyczny dla gatunku backtracking zaczyna po prostu nużyć, przeciwników bez problemu się omija, skakanie po platformach już kompletnie nudzi, bo nie stanowi żadnego wyzwania i stwarza pozór sztucznego wydłużania gry. Gra naprawdę nie ucierpiałaby, jeśli umożliwiłaby przemieszczanie się pomiędzy ławkami w późniejszych fazach gry.Największą zaletą jest oprawa audiowizualna. Artystycznie gra wygląda po prostu obłędnie, nie jestem w stanie się do czegokolwiek przyczepić. Wygląd postaci, przeciwników, otoczenia, teł wygląda po prostu bardzo dobrze jak na produkcję niezależną. Muzyka i odgłosy otoczenia idealnie wpasowują się do tego co widzimy na ekranie podkreślając klimat odosobnienia i tajemniczości. Jedynie niektóre odgłosy postaci potrafią być irytujące - mówię o tobie, Salubra!W ogólnym rozrachunku Hollow Knight to dobra gra. Nie wybitna, nie przeciętna, po prostu solidna. Trzymam kciuki za Team Cherry i z umiarkowanym optymizmem czekam na Silksonga. Mam szczerą nadzieję, że poprawią przynajmniej część niedociągnięć poprzedniczki.W ogólnym rozrachunku Hollow Knight to dobra gra. Nie wybitna, nie przeciętna, po prostu solidna. Trzymam kciuki za Team Cherry i z umiarkowanym optymizmem czekam na Silksonga. Mam szczerą nadzieję, że poprawią przynajmniej część niedociągnięć poprzedniczki.

Harry M
Ekspert
2023.07.10
37h na 108% Dream No More Gra jest zaiste wyborna. Jedna z lepszych mv w jakie grałem Piękna grafika zbudowana na różnorodnych lokacjach. Ciekawe postaci i ich projekty Świetna muzyka Rozgrywka wybitna - początek powolny ale mocno się rozkręca Świetne etapy platformowe i samo poruszanie się Genialne walki z bossami - wymagające i bardzo różnorodne. Sama walka oferuje dużo możliwości - easy to learn hard to master Fabuła ciężka do ogarnięcia Świetny level design, bardzo nagradzająca eksploracja, mega dużo sekretów Czuć lekki niedosyt - brakuje więcej questów i rozbudowania niektórych lokacji

Daniel Burzykowski
GRYOnline.pl Team
2023.05.11
Niesamowita gra. Wymagająca, ale sprawiedliwa. Mroczna, ale piękna. Perfekcyjny dodatek do XBOX Game Pass. Do tego 120 FPS + 120 Hz robi rewelacyjną robotę!

Vlad Tepes
Ekspert
2020.11.07
Grę skończyłem dopiero po dwóch latach od zakupu, ale muszę przyznać, że to naprawdę dobry tytuł, zarówno pod względem oprawy audiowizualnej, jak i mechaniki. Niestety do pełnego przejścia na 112% zostało mi parę aktywności, tj. ostatni poziom areny, kilku pobocznych bossów, ostatni charm (koszmarny pałac Pale Kinga), no i walki w Godhome, ale na to na razie siły już nie mam, bo i tak za długo przy tytule spędziłem czasu. Generalnie jednak gorąco polecam!

T20
Ekspert
2018.02.16
Wielka szkoda że tak tutaj pusto, bo gra zdecydowanie zasługuje na większe zainteresowanie. Świetna produkcja z fajną fabułą i bardzo dobrym projektem świata. Spędziłam przy niej bardzo dużo czasu, zbierałam co się da, a i tak byłam zaskakiwana często sprytnie ukrytymi drobiazgami. Sam fakt że trzeba eksplorować na pamięć i szukać sprzedawcy map jest fajnym zabiegiem, bo trzeba się jednak skupić na tym gdzie się idzie, a nie obserwować mapę, co pogłębia immersję ze światem. Polecam!!

Diabeł z Caroc
Gracz
2025.10.01
Zagrałem na fali wszechobecnego hypu. Średnia, ale nie przez wrodzoną przeciętność, a mieszankę momentów świetnych i beznadziejnych. Fajna eksploracja, choć po zwiedzeniu kilku lokacji trochę mi się odwidziała ta spaceroza. Fabuła podana ŕ la Dark Souls, jako puzzle do układania; niezła, choć bez fajerwerków. I wreszcie: walki z bossami, których tak bardzo się bałem, okazały się zadziwiająco proste... Fatalny za to jest system powrotów. No i... w nienawiści do platformówek, tak zostałem wychowany, chciałoby się napisać. Przechodzenie n-ty raz przez serię przeskoków nad kolcami mógłbym porównać w kategorii przyjemności do wywalania się na zbity ryj na chodniku, by po 20 próbie w końcu powiedzieć: "Uff, wreszcię mi się udało! #satysfakcja". W dodatku mam wrażenie, że Team Cherry w domu pogrywa na konsolach, bo domyślne mapowanie klawiszy to relikt muzealny - serio strzałki zamiast WASD i brak myszy? O tyle dobrze, że da się to pozmieniać pod siebie. Ogólnie gra jest bardzo overhyped; raczej typowa produkcja dla nudnych ludologów gotowych oddać dni i noce, żeby robić hitlessy na bossach i runach.

Filip Melzacki
GRYOnline.pl Team
2025.09.24

MadtPL
Ekspert
2024.07.24

Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12

Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27

ArtystaPisarz
Ekspert
2019.01.25

Sir klesk
Ekspert
2018.08.05

Jakub Błażewicz
GRYOnline.pl Team
2018.01.19

Butryk89
Ekspert
2017.04.10
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (489 389)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
99% rekomendacji (70)
GameSpot
Alessandro Barbosa
Nintendo Life
Jon Mundy
PC Gamer
Tom Marks
TechnoBuffalo
Ron Duwell
God is a Geek
Mikhail Madnani