Rise of Nations PC
Strategia czasu rzeczywistego łącząca epicki wymiar strategii turowych oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację przez setki lat rozwoju, aż po czasy współczesne.
Rise of Nations Premiera PC
19maja2003
pudełko PL
28czerwca2003
producent: 38 Studios / Big Huge Games wydawca: Xbox Game Studios / Microsoft Studios wydawca PL: APN Promise Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
Rise of Nations to strategia czasu rzeczywistego stworzona przez studio Big Huge Games, założone przez Briana Reynoldsa, współtwórcę takich tytułów jak Civilization II oraz Alpha Centauri. Łączy ona epicki wymiar strategii turowych (np. Civilization) oraz dynamikę rozgrywki typową dla RTS-ów w stylu Age of Empires. Gracze rozpoczynają jako przywódca małej wioski z epoki kamienia łupanego i mogą poprowadzić swoją nację (18 narodów, w tym 10 grywalnych) przez pięć tysięcy lat rozwoju (łącznie osiem epok), aż po czasy współczesne. Możemy zająć się wszystkimi aspektami działalności państwa, tj. ekonomią, rozwojem naukowym i technologicznym, dyplomacją, budową armii, walką oraz ekspansją terytorialną.
Stopniowo rozbudowujemy swoją osadę, budujemy nowe budynki, m.in. farmy, tartaki, spichlerze; rozszerzamy granice naszego terytorium i wraz z postępem przekształcamy ją w wielkie państwo składające się z wielu osad i miast, posiadające złożoną gospodarkę (wiele gałęzi gospodarki, kilkanaście surowców: złoto, żywność, drewno, żelazo, itp.) oraz rozwiniętą technologię i naukę (drzewo technologiczne składające się z dziesiątek różnych wynalazków i technologii). Gra posiada rozbudowane opcje dyplomatyczne, przy pomocy których możemy ustanawiać sojusze, układy handlowe, wywierać wpływ na sąsiadów lub też sprowokować przeciwników do wypowiedzenia wojny. Występuje tu 168 różnych typów jednostek bojowych począwszy od zwykłych prehistorycznych oszczepników, aż po nowoczesne czołgi i niewykrywalne myśliwce. Rise of Nations pozwala na rozgrywkę zarówno jedno jak i wieloosobową. W przypadku gry w trybie single player czeka na graczy pięć kampanii. Gra posiada dopracowaną grafikę (izometryczny widok akcji, trójwymiarowe jednostki).
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single / multiplayer Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna Liczba graczy: 1-8
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 8,6 / 10 na podstawie 830 głosów czytelników.
Rise of Nations cena w dniu premiery: 169 PLN
Klasyfikacja PEGI Rise of Nations
Rise of Nations Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Procesor Pentium III 500 MHz
- 128 MB RAM
- 16 MB akcelerator 3D
- 800 MB HDD