Theme Park
Theme Park jest strategią ekonomiczną wyprodukowaną przez ekipę studia Bullfrog Productions. Gracze przejmują kontrolę nad parkiem rozrywki, a ich zadaniem jest uczynienie z niego jak najbardziej atrakcyjnego i jednocześnie wysoce dochodowego miejsca.
producent: Bullfrog Productions wydawca: Electronic Arts Inc. wydawca PL: Cenega S.A.
Theme Park to strategia ekonomiczna, w której gracz zajmie się rozbudową i zarządzaniem lunaparku. Program został przygotowany przez znaną w latach dziewięćdziesiątych firmę Bullfrog i stanowi swego rodzaju pierwowzór słynnej serii RollerCoaster Tycoon.
Do wyboru są trzy poziomy trudności, które odzwierciedlają zadania jakie będą na nas czekać podczas budowy lunaparku. Najłatwiejszy (Sandbox) skupia się tylko i wyłącznie na lokalizacji atrakcji oraz sklepów. Drugi poziom (Simulation) oprócz rozbudowy infrastruktury dokłada nam do obowiązków konieczność przeprowadzania badań naukowych. Wreszcie ostatni (Full) pozwala na kompleksową obsługę całego lunaparku, wraz z dostarczaniem produktów do punktów usługowych. Chociaż początkowo dostępne jest tylko jedno terytorium, po zbudowaniu pierwszego lunaparku otworzą się przed graczem nowe możliwości. O tym, gdzie zlokalizujemy kolejne centrum rozrywkowe, decyduje ilość pieniędzy w portfelu – warto zaznaczyć, że każde państwo różni się od siebie, zarówno pod względem liczby ewentualnych klientów jak i ogólnymi warunkami rozwoju.
Gra podzielona jest na kilka odrębnych części, które ściśle wiążą się ze sobą. Najważniejszą z nich jest oczywiście budowa parku, która odbywa się poprzez wytyczanie dróg, lokalizowaniu atrakcji/sklepów oraz upiększania całości bogatym garniturem drzew, płotków i innych cieszących oko dodatków. Nad prawidłowym funkcjonowaniem całości czuwa personel: sprzątający - zbierający pozostawione przez dzieci śmieci; techniczny - reperujący karuzele; rozrywkowy – zabawiający klientów śmiesznymi minami oraz porządkowy – dbający o bezpieczeństwo zwiedzających. Do tego wszystkiego dochodzą wspomniane wyżej badania naukowe, które pozwalają nam wymyślać nowe atrakcje, sklepy, zwiększać niezawodność odkrytych wcześniej urządzeń a także rozbudowywać magazyny. Jeśli gracz wybrał opcję „Full”, musi również często kontrolować stan wyposażenia zaplecza w surowce. W grze możemy decydować o wielu czynnikach, począwszy od ceny biletów, poprzez ustalanie wynagrodzenia pracowników, na zwiększaniu ilości soli w frytkach kończąc.
W czasach swojej największej świetności, Theme Park zachwycał oprawą audiowizualną. Całość została zrealizowana w rzucie izometrycznym, z uwzględnieniem ogromnej ilości zwiedzających, którzy krążą po terenie parku, korzystają ze sklepów, ustawiają się w kolejkach przed atrakcjami, itd. Grając w Theme Park trudno było oprzeć się wrażeniu, że to co z mozołem próbujemy stworzyć naprawdę żyje. W odbieraniu pozytywnych emocji z pewnością pomaga również bogata ścieżka dźwiękowa i ogromna ilość przerywników filmowych, którymi gracz nagradzany jest po stworzeniu danej atrakcji.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 CD
Ocena użytkowników: 8 / 10 na podstawie 211 głosów czytelników.
Theme Park cena w dniu premiery: 34 PLN
Klasyfikacja PEGI Theme Park
Theme Park Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Pentium 166MHz
- 16MB RAM