autor: Tomasz Kopówka
Crysis 2 - najgorsza grafika na PlayStation 3?!
Do premiery nowej odsłony strzelanki FPS z niemieckiego studia Crytek zostały już niecałe dwa miesiące. Im bliżej 25 marca, kiedy to gra ma wylądować na sklepowych półkach, tym więcej faktów o Crysis 2 trafia do wiadomości graczy.
Do premiery nowej odsłony strzelanki FPS z niemieckiego studia Crytek zostały już niecałe dwa miesiące. Im bliżej 25 marca, kiedy to gra ma wylądować na sklepowych półkach, tym więcej faktów o Crysis 2 trafia do wiadomości graczy. Nie każda jednak taka informacja wzbudza entuzjazm: nie minął jeszcze tydzień od publikacji wersji demo gry na konsole Xbox 360, która przyniosła rozczarowanie poziomem grafiki, stanowiącej krok wstecz względem pierwszej części serii, dostępnej dla posiadaczy komputerów osobistych już od niemal czterech lat. Kolejne rozczarowanie może tym razem przypaść w udziale właścicieli konsol PlayStation 3.
Artykuł opublikowany przed dwoma dniami na serwisie PC Games Hardware w dokładny sposób omawia różnice w grafice Crysisa 2 na konsolach, nie pozostawiając przy tym złudzeń - gra w wersji na sprzęt Sony będzie wyglądać gorzej od swojej „siostry” na konsolę Microsoftu. Wniosek ten nie jest oparty na opinii któregoś z redaktorów, lecz został wysnuty na podstawie plików konfiguracyjnych, których zawartość poznać możemy na forum Beyond3D. Czarno na białym wymienione zostały wartości poszczególnych parametrów warstwy wizualnej.
Pierwszą z różnic jest wysokość obrazu – na PlayStation 3 będzie wynosiła 704 piksele (w przeciwieństwie do 720 pikseli na Xbox 360). Obie wersje działają z prędkością 30 klatek na sekundę, lecz w przypadku konsoli Sony taką płynność utrzymano przez zmniejszenie poziomu detali. Różnice obserwujemy porównując poszczególne wartości w plikach, np. Vsync (synchronizacja pionowa) wynosi 2 dla Xboksa 360, a połowę tego dla PlayStation 3; dla pozycji Textures Stream Pool Size wartości te wynoszą odpowiednio 90 i 60. Po dokładny wgląd w treść plików konfiguracyjnych odsyłamy do wspomnianego wątku na forum.
Przypominamy, że temat różnic w grafice był przedmiotem gorących dyskusji przed paroma dniami, kiedy to na stronie Nvidii, producenta kart graficznych pojawiła się informacja, że Crysis 2 na komputerach osobistych otrzyma pełne wsparcie technologii DirectX 11 oraz będzie korzystał z teselacji. W tym momencie sprawa wydaje się jasna – najlepsze wrażenia wizualne staną się udziałem posiadaczy dobrze wyposażonych PC, pozwalajacych na wyświetlanie rozdzielczości Full HD czy takie efekty, jak wielokrotny anti-aliasing.