autor: Remigiusz Maciaszek
WoW: Cataclysm - szczegóły zmian klas Warriora, Death Knighta i Rogue'a
Blizzard zgodnie z zapowiedzią, kontynuuje publikowanie informacji na temat zmian, jakie wprowadzone zostaną do klas w World of Warcraft: Cataclysm. Dzisiaj Warrior, Death Knight oraz Rogue.
Blizzard zgodnie z zapowiedzią, kontynuuje publikowanie informacji na temat zmian, jakie wprowadzone zostaną w klasach postaci w World of Warcraft: Cataclysm. Dzisiaj Warrior, Death Knight oraz Rogue.
Warrior
W mechanice Warriora pojawiło się kilka istotnych zmian. Nie wpływają one oczywiście na funkcje jakie spełnia klasa, jednak do pewnego stopnia zmieniają sposób prowadzenia rozgrywki. Proponowane modyfikacje spotkały się z raczej pozytywnym odzewem, chociaż pojawiło się oczywiście również kilka negatywnych głosów.
Warrior otrzymał na wyższych poziomach (80+) trzy nowe umiejętności, przy czym każda jest warta opisania. Przede wszystkim powraca Heroic Leap, w nowej ciekawszej odsłonie. Tak jak poprzednio zdolność ta pozwala wykonać skok w kierunku wybranego celu. Różnica jest taka, że tym razem skok zakończony jest automatycznym użyciem umiejętności Thunder Clap oraz ogłusza przeciwnika na krótki moment. Druga zdolność jest przeznaczona głównie do PvP. Gushing Wound pozwoli zaaplikować przeciwnikowi krwawienie, którego czas trwania odświeża się za każdym razem gdy cel się poruszy. Ostatnia zmiana to wprowadzenie pasywnej umiejętności Inner Rage, która znacząco podnosi wartość zadawanych obrażeń gdy poziom Rage osiągnie 100%.
Zmiany nie ominęły oczywiście drzewek talentów. Przeznaczenie poszczególnych specjalizacji oczywiście się nie zmienia, lecz jeśli wierzyć zapowiedziom Fury ma teraz bardziej upodobnić naszą postać do wściekłego barbarzyńcy, natomiast Arms ma kojarzyć się bardziej ze zdyscyplinowanym wojownikiem.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:
- Arms – podnosi obrażenia w walce wręcz, redukuje pancerz przeciwnika, umiejętność pasywna to Bonus Swing, dzięki której każdy atak daje szansę na wykonanie dodatkowego, darmowego ciosu zadającego 50% obrażeń;
- Fury – wpływa na obrażenia w walce wręcz oraz szybkość ataku. Enrage Intensity to umiejętność pasywna, która poprawia efekty Enrage (np: Bloodrage czy Death Wish)
- Protection - redukuje otrzymywane obrażenia, poprawia możliwości bojowe za każdym razem, gdy postać jest celem ataku (Vengeance), bonus pasywny to Critical Block Chance, podnoszący redukcję obrażeń przy użyciu tarczy.
Death Knight
Do największych zmian tej klasy należy przeniesienie specjalizacji Tank do drzewka Blood. Od teraz, będzie to gałąź przeznaczona głównie do Tankowania, podobnie jak Protection w przypadku Warriora. Developerzy przyznają, że jest to kontrowersyjna decyzja, która jednak znacząco upraszcza mechanikę gry. Modyfikacji ulegnie również system Run, tak by sam proces przyspieszyć, zwiększając częstotliwość ataków specjalnych w arsenale DK.
Wśród umiejętności najwięcej uwagi warto poświęcić Necrotic Strike, zdolności dostępnej od 83 poziomu. Jest to nowa ciekawa wersja efektu redukująca leczenie, która główne zastosowanie znajdzie w PvP. Necrotic Strike działa w ten sposób, że wraz z zadanymi obrażeniami aplikuje na celu debuff, który absorbuje efekty czarów leczących. Absorpcja jest równa zadanym obrażeniom.
Wraz z przeniesieniem specjalizacji defensywnej do drzewka Blood, zmianie również ulegnie przeznaczenie pozostałych dwóch gałęzi rozwoju DK. I tak Unholy skupi się głównie na zadawaniu obrażeń przy użyciu Disease oraz kontroli Ghula, Frost natomiast stanie się specjalizacją premiującą użycie dwóch broni naraz.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:
- Blood - redukuje otrzymywane obrażenia, poprawia możliwości bojowe za każdym razem, gdy postać jest celem ataku (Vengeance), bonus pasywny to Healing Absorbtion, który działa w ten sposób, że leczenie samodzielne pozwala na niewielką absorpcję otrzymywanych obrażeń.
- Frost - wpływa na obrażenia w walce wręcz oraz szybkość ataku. Runic Power Generation to umiejętność pasywna, która przyspiesza regenerację Run.
- Unholy – obrażenia w walce wręcz, szansa na trafienie krytyczne ciosów i magii, Disease Damage, to umiejętność pasywna podnosząca obrażenia pochodzące od chorób spowodowanych przez DK.
Rogue
Zmiany wprowadzone dla tej klasy są chyba najbardziej rewolucyjne i wpłyną nie tylko na samego Rogue ale również na taktykę w grupowym PvP. Najciekawsza umiejętność pojawia się na poziomie 85. Smoke Bomb pozwoli na wyznaczonym obszarze utworzyć „zaporę” dymną utrudniającą celowanie. Wszyscy gracze znajdujący się poza zaporą, nie będą w stanie wybrać celów znajdujących się wewnątrz niej. Możliwości taktyczne jakie pojawiają się w grupowym PvP są dzięki tej zdolności ogromne. Ponadto na uwagę zasługuje również Combat Readiness z poziomu 83. Ta umiejętność poprawi chwilowo odporność Rogue na obrażenia fizyczne. Wiąże się to z szerokimi zmianami, które mają polegać na uniezależnieniu tej klasy od ogłuszania, a pozwolić na bardziej tradycyjną wymianę ciosów nawet z ciężej opancerzonymi klasami. Rogue zostanie również uwolniony od ciągłego analizowania punktów combo, które dzięki umiejętności Redirect, będzie można zachować nawet po śmierci czy zmianie celu.
Drzewka talentów o ile nie uległy poważnym zmianom, to jednak otrzymały większy nacisk na specyficzne style prowadzenia walki. I tak Assassination jeszcze bardziej będzie polegać na sztyletach, truciznach i dużych obrażeniach zadawanych w krótkich odstępach czasu. Combat dostarczy więcej zdolności defensywnych, dzięki którym będzie możliwa skuteczniejsza walka bezpośrednia. Zdolności takie jak Stealth czy Evasion mają być tu wykorzystywane w minimalnym stopniu. Subtlety natomiast będzie zdecydowany nacisk kładło właśnie na Stealth czy ciosy otwierające i kończące walkę. To drzewko również będzie wspierało sztylety ale nie do tego stopnia co Assassination.
Poniżej lista bonusów poszczególnych specjalizacji:
- Assassination – wpływa na obrażenia w walce wręcz oraz szansę trafienia krytycznego, pasywna umiejętność poprawia obrażenie przy użyciu trucizn;
- Combat – obrażenia w walce wręcz, szybkość ataków, bonus pasywny poprawia obrażenia od ciosów generujących punkty combo;
- Subtlety – podnosi obrażenia w walce wręcz, redukuje pancerz przeciwnika, zdolność pasywna zwiększa obrażenia od ciosów wykorzystujących punkty combo.
Więcej informacji znajdziecie na forum Blizzarda (linki poniżej).
Death Knight na forum Blizzarda