Przemysł rozrywkowy w Wielkiej Brytanii w 2009 roku - Modern Warfare 2 na szczycie
Który z produktów wprowadzonych do sprzedaży w 2009 roku w Wielkiej Brytanii zasłużył na miano gwiazdy wyspiarskiego przemysłu rozrywkowego? Okazuje się, że zdecydowany liderem pod względem popularności było ostatnie wielkie dzieło studia Infinity Ward – Call of Duty: Modern Warfare 2.
Który z produktów wprowadzonych do sprzedaży w 2009 roku w Wielkiej Brytanii zasłużył na miano gwiazdy wyspiarskiego przemysłu rozrywkowego? Okazuje się, że zdecydowany liderem pod względem popularności było ostatnie wielkie dzieło studia Infinity Ward – Call of Duty: Modern Warfare 2 (pod uwagę nie została wzięta sytuacja w kinach).
Z danych opublikowanych w najnowszym raporcie brytyjskiej organizacji ERA wynika, że Modern Warfare 2 znalazł wśród Brytyjczyków w 2009 roku aż 2,926,637 fanów, którzy zdecydowali się wyłożyć nań po kilkadziesiąt funtów. Dzięki temu jedna z najbardziej kontrowersyjnych produkcji ostatnich lat uplasowała się na czele rankingu, uwzględniającego sprzedaż gier, płyt muzycznych oraz filmów w formacie DVD.
Call of Duty: Modern Warfare 2
Na drugiej pozycji uplasował się obraz Harry Potter i Książę Półkrwi (DVD). Historia młodego czarodzieja wymyślonego przez Joanne Rowling po raz kolejny uwiodła mieszkańców Wielkiej Brytanii, którzy zdecydowali się zakupić 2,193,700 egzemplarzy filmu. Rezultat osiągnięty przez przygody Pottera okazał się jednak aż o 732,937 słabszy, aniżeli wynik gry Infinity Ward.
Trzecie miejsce w zestawieniu przypadło kolejnej grze. Okazała się nią FIFA 10. Zakochani w futbolu Brytyjczycy zakupili 2,155,697 egzemplarzy dzieła EA Sports. Jak widać, do drugiego miejsca na podium zabrakło najnowszej odsłonie coraz to lepszej serii bardzo niewiele. Z pewnością w pewnym stopniu pomógł tu „dziesiątce” fakt, że trafiła ona na rynek w wersjach na aż siedem głównych platform.
W pierwszej dziesiątce notowania ERA uwzględniła jeszcze jedną grę. Jest nią Wii Sports Resort – kontynuacja najlepiej sprzedającej się produkcji w historii rynku elektronicznej rozrywki. Bardzo udany zestaw gier sportowych został zakupiony przez 1,488,797 osób, zajmując w ten sposób siódmą pozycję. Warto w tym momencie zauważyć, że dzieło firmy Nintendo trafiło do sprzedaży w połowie ubiegłego roku – miało więc dużo więcej czasu na wypracowanie rezultatu od Modern Warfare 2 (listopad) oraz FIFA 10 (październik). Z drugiej strony trafiło tylko na jedną konsolę.
W zestawieniu znalazły się także dwa albumy muzyczne. Chodzi tu o płyty Susan Boyle (zdobywczyni drugiej miejsca w trzeciej edycji brytyjskiego Mam Talent) oraz The Fame Monster kontrowersyjnej Lady GaGa.
1. | Call of Duty: Modern Warfare 2 (gra) | 2,926,637 |
2. | Harry Potter i Książe Półkrwi (DVD) | 2,193,700 |
3. | FIFA 10 (gra) | 2,155,697 |
4. | James Bond: Quantum of Solace (DVD) | 2,040,229 |
5. | Twilight (DVD) | 1,815,543 |
6. | Susan Boyle – I Dreamed A Dream (CD) | 1,714,369 |
7. | Wii Sports Resort (gra) | 1,488,797 |
8. | Lady GaGa – The Fame Monster (CD) | 1,458,289 |
9. | Slumdog: Milioner z ulicy (DVD) | 1,383,838 |
10. | Transformers: Zemsta Upadłych (DVD) | 1,362,020 |