Sony na CES - PlayStation 3 z obsługą technologii 3D, ekspansja PSN i inne
Konferencja Sony zorganizowana w ramach targów CES (7-10 stycznia, Las Vegas) okazała się źródłem kilku interesujących informacji na temat produktów japońskiego koncernu. Wśród podjętych kwestii znalazła się m.in. przyszłość platformy PlayStation Network oraz świąteczna sprzedaż PlayStation 3.
Konferencja Sony zorganizowana w ramach targów CES (7-10 stycznia, Las Vegas) okazała się źródłem kilku interesujących informacji na temat produktów japońskiego koncernu. Wśród podjętych kwestii znalazła się m.in. przyszłość platformy PlayStation Network oraz świąteczna sprzedaż PlayStation 3.
Kaz Hirai, stojący obecnie na czele grupy Sony Computer Entertainment, ujawnił, że Sony rozpocznie w przyszłym miesiącu ekspansję platformy PlayStation Network na inne produkty koncernu. Dostęp do usługi uzyskają w ten sposób posiadacze telewizorów z serii Bravia i odtwarzaczy Blu-ray oferujących możliwość podłączenia do Internetu, a także użytkownicy komputerów osobistych działających na bazie systemu operacyjnego Windows, w tym notebooków. Należy jednak zauważyć, że początkowo funkcjonalność PSN w przypadku tychże urządzeń zostanie ograniczona wyłącznie do serwisu Video Store (wypożyczanie i nabywanie filmów/seriali/programów).
Usługa będzie oczywiście wymagać od użytkownika zarejestrowania się. Nie dotyczy to osób, które posiadają już konto w ramach PSN na PlayStation 3 lub PSP – one będą mogły się zalogować używając swoich starych danych. Sony pracuje aktualnie nad tym, aby zależność ta działała również w drugą stronę. W tym celu powołany został nowy oddział firmy – Sony Network Entertainment – którego głównym zadaniem będzie dopracowanie platformy i uczynienie z niej w pełni funkcjonalnej usługi dostępnej z poziomu wszystkich nadających się do tego produktów Sony.
Jeszcze w tym roku japoński koncern opublikuje również specjalną aktualizację systemu operacyjnego PlayStation 3, dzięki której konsola uzyska możliwość odtwarzania gier i filmów Blu-ray zapisanych w technologii 3D. Po raz pierwszy o takiej możliwości przedstawiciele Sony poinformowali nas w połowie listopada ubiegłego roku. W chwili obecnej nie znamy niestety większej ilości szczegółów.
Pewnym jest jednak, że rozrywka 3D na PS3 będzie tylko jednym z punktów szeroko zakrojonego planu Sony związanego z wdrożeniem tej technologii do naszego codziennego życia. W 2010 roku firma wprowadzi bowiem do sprzedaży serię telewizorów Bravia z zintegrowanym systemem 3D. Wspólnie z IMAX-em i Discovery Channel koncern opracuje również projekt trójwymiarowej telewizji. Ze słów prezesa Sony, Howarda Stringer, wynika, że japońska firma pragnie zostać światowym liderem w pracach nad technologią 3D.
Przedstawiciele koncernu ujawnili ponadto, że konsola PlayStation 3 sprzedała się w okresie świątecznym (pod uwagę wzięto tu pięć ostatnich tygodni ubiegłego roku) w nakładzie ponad 3,8 miliona egzemplarzy na całym świecie. W porównaniu do rezultatu z roku 2008 odnotowany został imponujący, bo 76% wzrost popularności platformy. Na sukces złożyły się trzy istotne czynniki – wprowadzenie modelu PS3 Slim, obniżenie ceny oraz premiera kilku oczekiwanych produkcji. Wśród tych ostatnich najważniejszymi tytułami były Uncharted 2: Among Thieves, Assassin's Creed II, Call of Duty: Modern Warfare 2 oraz Final Fantasy XIII.