Dragon Age: Początek - czeka nas dwuletnie wsparcie dodatkami DLC
Mark Darrah, główny producent gry Dragon Age: Początek, podzielił się z redakcją amerykańskiego serwisu GameSpot.com kilkoma nowymi informacjami na temat najnowszego dzieła firmy BioWare. Dokonał tego poprzez wzięcie udziału w interesującej sesji Q&A, w trakcie której podjęto temat dodatków DLC oraz odniesiono się do informacji o opóźnieniu premiery gry na listopad.
Mark Darrah, główny producent gry Dragon Age: Początek, podzielił się z redakcją amerykańskiego serwisu GameSpot.com kilkoma nowymi informacjami na temat najnowszego dzieła firmy BioWare.Dokonał tego poprzez wzięcie udziału w interesującej sesji Q&A, w trakcie której podjęto temat dodatków DLC oraz odniesiono się do informacji o opóźnieniu premiery gry na listopad.
Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że wszyscy nabywcy oryginalnej wersji Dragon Age: Początek uzyskają dostęp do darmowej wersji pierwszego dodatku DLC do gry. Pozostali, czyli mówiąc krótko – nabywcy z drugiej ręki – będą zmuszeni uiścić opłatę w wysokości 15 dolarów. The Stone Prisoner wprowadzi do rozgrywki nie tylko nową postać (kamiennego golema Shale’a, oczywiście w pełni zdubbingowanego), ale również szereg ciekawych zwrotów fabularnych z nią związanych, nowych lokacji oraz przedmiotów. Dostęp do dodatku uzyskamy najprawdopodobniej za pośrednictwem kodu, który zostanie umieszczony w pudełku z pełną wersją dzieła BioWare. Póki co nie wiemy jednak, kiedy dojdzie do premiery opisanego DLC – pewnym jest jedynie, że stanie się to w przeciągu sześciu miesięcy od światowego debiutu dzieła zarówno na PC, jak i na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3. Drugim darmowym dodatkiem będzie Blood Dragon Armor, w skład którego wejdzie specjalna zbroja przeznaczona zarówno do Dragon Age, jak i Mass Effect 2.
To oczywiście nie wszystkie informacje związane z rozszerzeniami do Dragon Age: Początek. Darrah oznajmił bowiem, że tytuł będzie mógł liczyć na taką formę wsparcia przez dwa lata od dnia swojego debiutu. Główny producent Dragon Age potwierdził tym samym informacje przedstawione przez BioWare jeszcze w październiku zeszłego roku. W skład dodatków wchodzić będzie różnoraka zawartość – na przedmiotach począwszy, a na nowych questach oraz krainach skończywszy. DLC będą rozpowszechniane w regularnych odstępach czasu, a jako dobry przykład podana tu została sytuacja z Fallout 3 – Bethesda była w stanie udostępniać kolejne rozszerzenia dokładnie co dwa miesiące.
Darrah stwierdził ponadto, że opóźnienie premiery Dragon Age: Początek z października na 3 listopada (w przypadku PC i Xboksa 360) było spowodowane chęcią dopracowania kilku elementów produkcji. Dodał również, że informacja o debiucie na konsoli PlayStation 3 zostanie już niebawem uzupełniona o ujawnienie dokładnej daty, którą, póki co, jest ogólnie listopad. Firma BioWare nie obawia się ponadto, że Dragon Age: Początek podzieli los innych nowych marek Electronic Arts (np. Mirror’s Edge i Dead Space), które sprzedały się nieco poniżej oczekiwań. Ma w tym pomóc długi okres budowania marki Dragon Age, która jest już rozpoznawalna przez sporą część graczy.
Na koniec pragniemy przypomnieć, że w ostatnich dniach w sieci opublikowane zostały dokładne informacje na temat specjalnych wersji gry oraz korzyści, jakie przyniesie przedpremierowe zamówienie dzieła BioWare.