Dystrybutorzy o nadchodzących hitach i Games for Windows LIVE
„Grand Theft Auto IV na PC zostanie wydanie w Polsce na równi z premiera światową. W grze znajdzie się oczywiście klucz multiplayer do Games for Windows. Jednocześnie uspokajamy, iż Polscy gracze będą mogli bawić się wraz z innymi kolegami i koleżankami na całym świecie przez Internet. O dalszych szczegółach dotyczących polskiego wydania tej jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku będziemy informować na bieżąco w kolejnych komunikatach prasowych”
Niedawna informacja o nieaktywnym przycisku służącym do nawiązania połączenia z usługą Games for Windows Live w grze Fallout 3 wywołała wśród naszych czytelników lawinę pytań dotyczących przyszłych produktów wydawanych w Polsce i możliwości rozgrywania w nich potyczek multiplayerowych. Dzisiaj choć po części postaramy się rozwiać Wasze wątpliwości.
Jak wiemy, usługa GfWL jest w naszym kraju oficjalnie niedostępna i abyśmy mogli stworzyć własne konto, musimy ubiegać się do podawania nieprawdy w formularzu rejestracyjnym. Co zresztą w pełni aprobuje rodzimy oodział Microsoftu, który nawet sam w kilku przypadkach proponował podobne rozwiązania. Jednakże w Falloucie 3 trik ten nie mógł zadziałać, ponieważ w pudełku z grą nie znalazł się kod konieczny do rejestracji programu.
Na naszym forum w związku z tym pojawiły się pytania, co stanie się z mającymi się ukazać w przyszłości hitami, w których to właśnie za pośrednictwem GfWL dostępny będzie tryb wieloosobowy. Dystrybutor ostatniego hitu Rockstar Games, firma Cenega Poland zapewnia, że: „Grand Theft Auto IV na PC zostanie wydanie w Polsce na równi z premierą światową. W grze znajdzie się oczywiście klucz multiplayer do Games for Windows. Jednocześnie uspokajamy, iż polscy gracze będą mogli bawić się wraz z innymi kolegami i koleżankami na całym świecie przez Internet. O dalszych szczegółach dotyczących polskiego wydania tej jednej z najbardziej oczekiwanych gier tego roku będziemy informować na bieżąco w kolejnych komunikatach prasowych.”
Niestety, niepewna sytuacja dotyczy wciąż drugiej części strategii czasu rzeczywistego wydawanego przez koncern THQ, czyli Warhammer 40000: Dawn of War 2. Polski dystrybutor, firma CD Projekt daje nam do zrozumienia, że wszystkie dotychczas rozpowszechniane przez niego tytuły korzystające z GfWL zawierały w pudełkach stosowne kody, tak więc w przypadku DoW2 nie powinno być inaczej. Firma zrobi wszystko, aby multi było dostępne także i u nas, aczkolwiek w chwili obecnej nie jest w stanie potwierdzić tego ze stu procentową pewnością.
Pozostaje zatem czekać i mieć nadzieję, że pomimo konieczności założenia fikcyjnego konta, polscy gracze będą mogli bezproblemowo grać w trybie wieloosobowym w wyżej wymienionych grach. Tymczasem, najwyższa pora, aby z marazmu przebudził się w końcu Microsoft, który już dwa lata temu obiecywał rychłe wprowadzenie polskiego LIVE na konsoli Xbox 360. Później z tych obietnic zaczął się wycofywać, jednakże jak widać oczekiwanie graczy jest olbrzymie i trudno zrozumieć, dlaczego amerykański gigant reglamentuje nam niektóre usługi. Przykład innych firm doskonale pokazuje, że jak się chce, to można.