autor: Szymon Liebert
Premiera The Chronicles of Spellborn w listopadzie
Po wielu opóźnieniach znamy w końcu oficjalną datę premiery tej sieciowej gry RPG – tytuł wyjdzie dokładnie 27 listopada tego roku. Wraz z tą zapowiedzią otrzymaliśmy kilka nowych informacji o samej zawartości tego produktu oraz wydarzeniach poprzedzających zimową premierę.
Po wielu opóźnieniach znamy w końcu oficjalną datę premiery tej sieciowej gry RPG – tytuł wyjdzie dokładnie 27 listopada tego roku. Wraz z tą zapowiedzią otrzymaliśmy kilka nowych informacji o samej zawartości tego produktu oraz wydarzeniach poprzedzających zimową premierę.
Postęp w pracach nad grą oznacza przejście do kolejnej fazy zamkniętych testów. Kluczowymi testowanymi sprawami są obecnie: system klas, architektura zadań, system sławy oraz walka – wszystkie te elementy zostały bowiem zmienione i podrasowane. Wprowadzono podobno także nowe elementy graficzne i ogólnie dopracowano mechanikę rozgrywki. Parę dni temu poinformowano o szczegółach dotyczących serwerów. Wiemy więc, że będą ich dwa rodzaje – PvP (gracz kontra gracz) oraz PvE (gracz kontra środowisko). Dość standardowe rozwiązanie umilające życie ludziom, którzy zdecydowanie wolą jeden z dwóch typów zabawy.
Ciekawostką, szczególnie dla fanów holenderskiego metalu, jest także fakt współpracy twórców z zespołem Within Temptation grającym całkiem popularną mieszankę metalu symfonicznego. Kilka utworów zespołu pochodzących z ostatniej płyty, wydanej w 2007 roku, zostało nagranych jako materiał promujący grę. No cóż, według wielu gotyk i metal doskonale pasują do klimatów mrocznego fantasy (przykładowo także polski Vader promował Wiedźmina).
Co wiemy o samej grze? Informacji jest dość dużo. Mówiąc krótko tytuł ten przenosi nas do post apokaliptycznego świata fantasy prezentując jednocześnie podstawowe przymioty gatunku MMOcRPG. Oczywiście projekt odróżnia się od innych za sprawą kilku ważnych elementów. Spory nacisk położono podobno na fabułę i głębię świata przedstawionego – mówiąc innymi słowami zadania będą podstawą rozwoju bohaterów, a bezmyślne zabijanie potworów może okazać się stratą czasu. Produkt oferuje także oryginalne rozwiązania w kwestii mechaniki i interfejsu. W odróżnieniu od wielu gier tego typu musimy na bieżąco celować myszką w przeciwnika aby używane czary i ataki trafiały. Kolejnym przykładem może być odmienne podejście do kwestii wyposażenia – jeśli tylko zechcemy możemy nosić cały czas strój wykreowany w procesie tworzenia postaci, gdyż jego statystki zależeć mają tylko od nanoszonych na niego magicznych pieczęci. Miłym dodatkiem do ciekawej grafiki (Unreal Engine 2.5) będzie na pewno ścieżka dźwiękowa zawierająca kompozycje Jespera Kyda, znanego z wielu głośnych produkcji (Gears of War, Unreal Tournament 3).
Jeśli ktoś jest zainteresowany tym produktem może wciąż wziąć udział w zamkniętej becie, zapisując się na odpowiedniej stronie - według zapowiedzi twórców wkrótce będą oni rozsyłać zaproszenia dla kolejnych osób. Jako, że są to zamknięte testy trzeba jednak wypełnić dość długą tabelkę przedstawiając także własne doświadczenia oraz umotywować zainteresowanie tym produktem. Autorzy proszą też o wyrażenie swojej opinii o kilkunastu sieciowych produkcjach. Dodatkowymi wymaganiami są: odpowiednia karta grafiki (obsługująca Pixel Shadery 2.0) i w miarę szybkie łącze internetowe.
Nad grą pracuje firma Spellborn International a jej obecnym wydawcą na Europę jest Frogster Interactive. Tytuł wyjdzie w wersji angielskiej, niemieckiej oraz francuskiej 27 listopada tego roku, oczywiście na pecety. Poznaliśmy też wymagania sprzętowe – potrzebna będzie następująca konfiguracja: Pentrium 4 2.0 GHz, 1 GB RAM, 12 GB HDD, karta grafiki 128 MB RAM, Windows XP/Vista.