Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2006, 08:35

Kolejne wieści dotyczące gry Severity

Wczoraj na łamach naszego serwisu informacyjnego pojawiła się wiadomość o grze Severity – produkcie wewnętrznego studia należącego do firmy Cyberathlete Professional League, który przeznaczony będzie wyłącznie do rozgrywek wieloosobowych. Dziś możemy przekazać Wam kolejne wieści dotyczące tego projektu, a to za sprawą redaktorów serwisu FiringSquad.

Wczoraj na łamach naszego serwisu informacyjnego pojawiła się wiadomość o grze Severity – produkcie wewnętrznego studia należącego do firmy Cyberathlete Professional League, który przeznaczony będzie wyłącznie do rozgrywek wieloosobowych. Dziś możemy przekazać Wam kolejne wieści dotyczące tego projektu, a to za sprawą redaktorów serwisu FiringSquad.

Redaktorzy wspomnianego wyżej magazynu wzięli na spytki szefa zespołu opracowującego grę – Toma Mustaine’a, który do niedawna działał jeszcze w firmie Ritual Entertainment. Zdradził on, że nad Severity pracuje aktualnie dziesięć osób, ale już niebawem liczba ludzi zaangażowanych w projekt, wzrośnie do dwudziestu. Studio, które wciąż nie ma oficjalnej nazwy, wykorzysta do produkcji programu silnik stworzony przez id Software. Nie będzie to jednak ostatnie dzieło Johna Carmacka, czyli engine gry Doom 3, ale jego wcześniejszy twór, pamiętający czasy trzeciego Quake’a. Zaimplementowane zmiany pozwolą zobaczyć w Severity sporo nowoczesnych efektów wizualnych, jednak największą zaletą gry ma być możliwość uruchomienia programu na słabszych komputerach.

Gra opracowywana jest z myślą o PeCetach, ale Mustaine i spółka bardzo poważnie podchodzą też do tematu konwersji Severity na konsolę Xbox 360. Zespół prowadzi aktualnie rozmowy z firmą Microsoft nad wykorzystaniem usługi Live Anywhere, która pozwoli użytkownikom obu platform sprzętowych na wzajemną rywalizację. Czy wyjdzie z tych planów coś konkretnego? Tego na razie nie wiadomo.

Mustaine nie mówi na razie zbyt wiele na temat rozgrywki, ale wiadomo już, że w Severity postrzelamy broniami charakterystycznymi dla czasów nam obecnych, jak również futurystycznymi środkami zagłady. Mimo nastawienia na tryb multiplayer, zwolennicy walki w samotności również znajdą coś dla siebie. Oprócz typowego samouczka, autorzy zamierzają wprowadzić do zabawy boty sterowane przez komputer.

Z racji tego, że firma Cyberathlete Proffesional League znana jest z organizacji prestiżowych turniejów, nowa gra zostanie zaprojektowana również z myślą o większych imprezach. Nie chodzi tutaj o udostępnione warianty zmagań (chociaż tych będzie sporo), ale o rozbudowane możliwości programu, w kwestii oglądania potyczek przez osoby postronne (swobodna kamera dla komentatorów, itd.).

Nie wiadomo, kiedy produkt ujrzy światło dzienne, wstępnie zakłada się, że gra zostanie ukończona w połowie 2008 roku. Na razie ekipa Mustaine’a szuka wydawcy, który zdecyduje się opublikować Severity na rynku. Nieco wcześniej, bo w grudniu przyszłego roku, możemy spodziewać się grywanej wersji demonstracyjnej.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej