autor: Daniel Kazek
Beltion: Beyond Ritual - cRPG rodem z Kijowa
Bliżej nieznane do tej pory studio Rostok Games, zdecydowało się zaprezentować szczegóły dotyczące swojej gry z gatunku cRPG. Projekt o roboczej nazwie Beltion: Beyond Ritual w fazie produkcyjnej znajduje się już od dwóch lat, ale najwidoczniej dopiero teraz ukraińscy programiści wzięli się ostro do roboty.
Bliżej nieznane do tej pory studio Rostok Games, zdecydowało się zaprezentować szczegóły dotyczące swojej gry z gatunku cRPG. Projekt o roboczej nazwie Beltion: Beyond Ritual w fazie produkcyjnej znajduje się już od dwóch lat, ale najwidoczniej dopiero teraz ukraińscy programiści wzięli się ostro do roboty.
W grze wejdziemy w skórę wyspecjalizowanego nekromanty, który jako dziecko został wybrany i poddany stosownej nauce przez wyznawców boga śmierci. Nasz bezimienny bohater zostanie wysłany z dyplomatyczną misją w kierunku miasta orków. Po drodze napotka świat charakteryzujący się pełną swobodą działania, będący połączeniem elementów fantasy i średniowiecznego klimatu.
W trakcie tej wędrówki, zadaniem głównym dla gracza ma być odnalezienie sposobu na przeprowadzenie tajemniczego rytuału, który raz na zawsze zdejmie ciążącą na nim klątwę. Zanim jednak do tego dojdzie należy liczyć się z tym, że po drodze zetkniemy się z hordami nieprzyjaciół. Pojedynki z kolejnymi przeciwnikami ułatwimy sobie zabierając dusze z ciał poległych. Ta niezwykła umiejętność pozwoli herosowi nauczyć się nowych zaklęć lub zwiększyć moc tych już znanych. Niebagatelne znaczenie będą miały zdobyte w ten sposób informacje, gdyż niektórym wyrwanym ze zwłok psyche można także zadawać pytania.
Istotną rolę w toczonej rozgrywce odgrywać mają powroty do twierdzy Necropolis, gdzie nauczymy się wzywać nieumarłych, odprawimy niezbędne w życiu nekromanty obrzędy, czy też spotęgujemy swoje zdolności. Wnętrze budowli spełni także funkcję głównej bazy wypadowej. To właśnie z tego miejsca będzie można się teleportować w wybraną część krainy.
Twórcy zwracają ponadto uwagę na innowacyjny tryb widzenia, za którego pośrednictwem zostanie nam udostępniona możliwość dostrzeżenia przejawów niematerialnej aktywności.
Opracowywany system gry bazuje na tradycyjnym cRPG, do którego zaimplementowano liczne elementy zwykłej akcji. Nikogo więc nie powinno dziwić, że w Beltion: Beyond Ritual będziemy mieli do czynienia z rozwojem współczynników (siła, zręczność, wytrzymałość, siła woli, percepcja), odpowiedzialnych za całokształt postaci. To przełoży się rzecz jasna na umiejętność radzenia sobie w walce lub podczas rozmowy z napotkanymi osobistościami. Niektóre zdobyte przedmioty zostaną tak zaprojektowane aby bezpośrednio oddziaływały na naszego podopiecznego, a żeby je zdobyć, nie raz trzeba będzie nieco zboczyć z obranej trasy i wypełnić liczne questy poboczne.
Program oferować ma ponadto dziewiętnaście typów potworów oraz blisko pięćdziesiąt sposobów na przedstawianie ludzi lub humanoidalnych stworzeń. Duży nacisk położono jeszcze na faunę. Psy, koty, a nawet kozy mają być na porządku dziennym.
Kiedy Beltion: Beyond Ritual zadebiutuje w sklepach, jeszcze nie wiadomo.