Eidos na rozdrożu – sprzedać / nie sprzedać
Patrząc na dzisiejsze doniesienia pochodzące z firmy Eidos oraz na krążące tu i ówdzie plotki, można wywnioskować, iż wydawca ten lata świetności ma już za sobą (notabene znakomicie zgrywające się z latami świetności serii Tomb Raider). Pomimo tego, iż rok fiskalny Eidosa kończy się 30 czerwca, włodarze tejże firmy już informują, iż jej wyniki finansowe będą kiepskie i z pewnością poniżej wcześniejszych oczekiwań. Mówi się o wyjściu na zero, a nawet pewnych niewielkich stratach. Sytuacja jest na tyle poważna, że prawdopodobnie rozważana jest możliwość sprzedania firmy.
Patrząc na dzisiejsze doniesienia pochodzące z firmy Eidos oraz na krążące tu i ówdzie plotki, można wywnioskować, iż wydawca ten lata świetności ma już za sobą (notabene znakomicie zgrywające się z latami świetności serii Tomb Raider). Pomimo tego, iż rok fiskalny Eidosa kończy się 30 czerwca, włodarze tejże firmy już informują, iż jej wyniki finansowe będą kiepskie i z pewnością poniżej wcześniejszych oczekiwań. Mówi się o wyjściu na zero, a nawet pewnych niewielkich stratach. Sytuacja jest na tyle poważna, że prawdopodobnie rozważana jest możliwość sprzedania firmy.
Już jakiś czas temu zamieściliśmy wiadomość zatytułowaną „Eidos do sprzedania??”, gdzie po raz pierwszy pojawił się temat sprzedaży tejże firmy. Niemniej jednak od tego czasu sprawa nabrała nieco rozpędu, a to głównie z racji ogłoszenia niezbyt rewelacyjnej kondycji finansowej. Właściciele Eidosa ogłosili wczoraj, iż zaczęli rozważać pewne „strategiczne alternatywy”, mające na celu poprawę sytuacji firmy oraz jak najlepsze wykorzystanie własności intelektualnych, którymi dysponuje. Analitycy finansowi, w tym m.in. Michael Pachter z Wedbush Morgan, twierdzą, iż to bardzo enigmatyczne stwierdzenie oznacza chęć sprzedania firmy. Pachter jako potencjalnych nabywców wskazuje takie kompanie jak: Electronic Arts, Activision, THQ, Take-Two, czy Midway, przy czym THQ oraz Midway jako najbardziej zainteresowanych przejęciem. Z kolei dziennikarze z The Wall Street Journal nabywców Eidosa widzą w firmach Ubisoft oraz Atari. Co bardziej kreatywni fachowcy wspominają też o SONY i Microsofcie, które niejednokrotnie już kupowały różne firmy, po to, by zdobyć dla swych konsol kolejną słynną serię gier jako, tzw. exclusive.
Na koniec warto też dodać, iż słabe wyniki finansowe dyrekcja firmy Eidos tłumaczy mniejszym niż zakładano zainteresowaniem niedawno wydaną grą Hitman: Contracts, jak również przesunięciem terminu premiery ShellShock: Nam '67 na wrzesień. Cóż, nie można też nie zauważyć, że takie tytuły jak: Tomb Raider: The Angel of Darkness, czy Deus Ex: Invisible War nie okazały się ogromnymi sukcesami wydawniczymi.