autor: Maciej Myrcha
KotOR: The Sith Lords pod lupą
Kilka dni temu informowaliśmy o nowych szczegółach dotyczących sequela Star Wars: Knights of the Old Republic. Dzisiaj możemy z całą pewnością wszystko to potwierdzić ponieważ firma Obsidian Entertainment oficjalnie poinformowała o tworzeniu KoTOR: The Sith Lords. Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie na oficjalnym forum firmy, a w dalszej części tej wiadomości kilka informacji, które załoga Electronic Gaming Monthly „wyciągnęła” od pana Avelone’a, głównego projektanta gry.
Kilka dni temu informowaliśmy o nowych szczegółach dotyczących sequela Star Wars: Knights of the Old Republic. Dzisiaj możemy z całą pewnością wszystko to potwierdzić ponieważ firma Obsidian Entertainment oficjalnie poinformowała o tworzeniu KoTOR: The Sith Lords. Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie na oficjalnym forum firmy, a w dalszej części tej wiadomości kilka informacji, które załoga Electronic Gaming Monthly „wyciągnęła” od pana Avelone’a, głównego projektanta gry.
Tak jak już wspomniano, The Sith Lords rozpocznie się 5 lat po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej, aczkolwiek nie będzie możliwości gry postacią z niej przeniesioną. Kluczowe sprawy ze Star Wars: Knights of the Old Republic zostaną nam wyjaśnione w pierwszych dialogach gry i w tym momencie rozpocznie się właściwa rozgrywka. Panowie z Obsidian Entertainment niestety skryli szczegóły fabuły ponieważ według nich zbyt dużo informacji w tym momencie mogłoby tylko popsuć cały nastrój, który już powoli buduje się wokół The Sith Lords. Wiadomo tylko iż rozgrywkę rozpoczniemy jako Jedi, który nie posiada jeszcze wszystkich swoich mocy a co gorsze nie posiada również miecza, który dopiero musi zdobyć.
Silnik graficzny nie został zmieniony aczkolwiek programiści pracują w pocie czoła aby wycisnąć go do ostatniego detalu, ulepszeniu na pewno ulegną efekty świetlne, zwiększy się również liczba animacji. Położono spory nacisk na niewykorzystany według studia Obsidian aspekt samodzielnej modyfikacji wyposażenia - teraz mając odpowiednie umiejętności czy też zlecając to odpowiednim fachowcom możemy rozłożyć na części dany sprzęt i wykorzystać je przy tworzeniu nowych, być może potężniejszych przedmiotów.
Zmianie w stosunku do pierwszej części gry nie uległo też sterowanie postacią oraz prowadzenie walk. Spotkamy się także z minigrami, które będą tym razem opcjonalne oraz ulepszone. Podczas naszej podróży odwiedzimy 7 światów, w tym znany z poprzedniej części Dantooine aczkolwiek teraz zniszczony przez wojnę oraz Telos, ojczystą planetę Cartha. Na wyższych poziomach doświadczenia w zależności od wybranej przez nas ścieżki Mocy będziemy mogli specjalizować się w nowych, prestiżowych klasach - Sith Lord, Sith Marauder, Sith Assasin, Jedi Master, Jedi Watchman oraz Jedi Weapon Master. Również od strony Mocy zależeć będzie zakończenie gry.
Chyba zapowiada się kolejny hit w dziedzinie gier cRPG, tym bardziej iż Obsidian Studio ma już doświadczenie w tworzeniu tego rodzaju gier a ich zadaniem było ulepszenie i rozszerzenie tych aspektów, które z KOTOR uczyniły jedną z najlepszych gier RPG - fabuły, postaci oraz niepowtarzalnego, epickiego "ducha" Gwiezdnych Wojen.