Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gry wieloosobowe wykorzystujące wspólny ekran GameCube

W przypadku wspólnego ekranu gracze nie łączą się z siecią – lokalną ani internetową – bo rozgrywka toczy się na jednej konsoli czy komputerze. Dwoje lub więcej graczy bierze udział w zabawie równocześnie, lecz ekran nie zostaje podzielony – wszystkie kontrolowane przez graczy postacie (bądź pojazdy czy cokolwiek innego) są widoczne w oknie gry. Ta forma multiplayera występuje najczęściej w bijatykach, platformówkach (np. seria LEGO), symulatorach sportowych i kooperacyjnych grach akcji z widokiem izometrycznym.

The Sims
The Sims

Symulacje 14 stycznia 2003

Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową. Gracz ma również dużą swobodę w rozbudowywaniu rodowej posiadłości, którą wyposażyć można w wiele przydatnych Simom przedmiotów. Rozgrywka opiera się na bardzo prostych zasadach i pozbawiona jest elementów przemocy, co stanowi wyraźny ukłon w stronę odbiorców z rynku casuali. Uwagę zwraca specyficzny humor zawarty w grze i spora ilość zabawnych animacji towarzyszących reakcjom postaci.

GCN

Harry Potter and the Goblet of Fire
Harry Potter and the Goblet of Fire

Akcji 8 listopada 2005

Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.

GCN

NHL 2004
NHL 2004

Sportowe 22 września 2003

Kolejna wersja rozwojowa słynnej hokejowej serii zapoczątkowuj przez korporację Electronic Arts Inc. w roku 1994. Tradycyjnie już autorzy dołożyli wszelkich starań, by gra jak najwierniej odpowiadała rzeczywistości.

GCN

Auto Modellista
Auto Modellista

Wyścigi 30 września 2003

Wyścigi samochodowe z niezwykłą oprawą wizualną. W produkcji siadamy za kierownicą wielu znanych modelów samochodów (Ford, Dodge, Nissan, Toyota, itp.) i ścigamy się w rozmaitych turniejach na zróżnicowanych trasach. W grze jest też dostępny tryb rozgrywki wieloosobowej. Cechą charakterystyczną tytułu jest komiksowa oprawa wizualną stworzona za pomocą technologii cel-shading.

GCN

Soulcalibur II
Soulcalibur II

Bijatyki 27 sierpnia 2003

Soulcalibur II jest drugą odsłoną cieszącej się dużą popularnością serii zręcznościowych bijatyk, która swoimi korzeniami sięga konsoli Sega DreamCast. Gracz kieruje poczynaniami jednego z herosów rywalizujących o tytułowy artefakt. Deweloperzy z firmy Namco przygotowali siedem trybów zabawy, bogatą kolekcję dostępnych broni i wyposażenia, a także mnóstwo bonusowych niespodzianek.

GCN

The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe
The Chronicles of Narnia: The Lion, The Witch and The Wardrobe

Przygodowe 14 listopada 2005

Pozycja łącząca w sobie elementy przygodówek oraz gier akcji. Stworzono ją w oparciu o film o tym samym tytule zrealizowany wspólnymi siłami przez firmy Walt Disney Pictures i Walden Media.

GCN

Bloody Roar: Primal Fury
Bloody Roar: Primal Fury

Bijatyki 19 marca 2002

Kolejna odsłona słynnej serii trójwymiarowych bijatyk, tym razem w wydaniu na konsolę Gamecube. Wcielamy się w postać jednego z kilkunastu wojowników. Na uwagę zasługuje możliwość przeobrażania się w wyjątkowo silne stwory.

GCN

Def Jam: Fight for NY
Def Jam: Fight for NY

Bijatyki 1 października 2004

D-Mod uciekł z więzienia. Ale to co zobaczył, nie zachwyciło go. Władzę podziemnego światka w Nowym Jorku przejął Crow. Nie można takich rzeczy dłużej tolerować. Wrestlingowe gwiazdy oraz muzycy hip-hopu znowu dadzą czadu...

GCN

FIFA 07
FIFA 07

Sportowe 29 września 2006

FIFA 07 to kolejne wcielenie jednej z najpopularniejszych i najznamienitszych serii symulatorów piłkarskich. Tegoroczna odsłona odznacza się przede wszystkim podniesionym realizmem rozgrywki, szczególnie w zakresie sprawowania kontroli nad zawodnikami.

GCN

LEGO Star Wars
LEGO Star Wars

Akcji 25 października 2005

Kolejna produkcja zespołu Traveller's Tales, znanego z realizacji tak udanych gier jak m.in.: Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex, Finding Nemo, czy Crash Twinsanity. Tym razem studio zajęło się przedstawieniem przygód bohaterów Gwiezdnych wojen jako klockowych ludzików.

GCN

FIFA Street 2
FIFA Street 2

Sportowe 3 marca 2006

Druga odsłona efektownie wykonanej, zręcznościowej symulacji gry w piłkę nożną na ulicach miast całego świata. Wirtualne zmagania przenoszą miłośników piłki kopanej w „podwórkowe” realia - na zaśmiecone podwórka, osiedlowe boiska do koszykówki, czy piaszczyste plaże.

GCN

Tom & Jerry: War of the Whiskers
Tom & Jerry: War of the Whiskers

Akcji prace wstrzymane

Tom and Jerry: War of the Whiskers to kolejna zręcznościowa bijatyka, w której w rolach głównych występują doskonale znani (głównie młodszym widzom) z seriali animowanych wytwórni MGM, kot Tom oraz mysz Jerry, a także ich przyjaciele, m.in. Spike czy Tyke. Należy jednak zwrócić uwagę, iż mimo swojego kreskówkowego charakteru, gra otrzymała kategorię T (Teen) z uwagi na występujące w niej elementy przemocy.

GCN

Def Jam Vendetta
Def Jam Vendetta

Sportowe 1 kwietnia 2003

Def Jam Vendetta to sportowa bijatyka, stworzona przez studio EA BIG we współpracy z wytwórnią muzyczną Def Jam. Gracze kierują poczynaniami ulubionych raperów (m.in. Scarface, Method Man i Redman), biorących udział w zapaśniczych pojedynkach na ringu. Twórcy przewidzieli kilka wariantów zabawy, w tym tryb kariery i survivalowy.

GCN

Mortal Kombat: Deadly Alliance
Mortal Kombat: Deadly Alliance

Akcji 20 listopada 2002

Shant Tsung i Quan Chi to bardzo uparte bestie. Połączyli siły, aby zniszczyć Raidena... Mortal Kombat: Deadly Alliance oferuje sporo innowacji w stosunku do wersji wcześniejszych. Fighterzy brudzą się, rany ich krwawią, z kimon pozostają strzępy. A to wszystko w pełnym 3D i z muzyką odpowiednio nastrajającą do jeszcze większej rozróby.

GCN

Dragon Ball Z: Budokai
Dragon Ball Z: Budokai

Bijatyki 14 listopada 2003

Efektowna bijatyka, stworzona przez firmę Bandai w oparciu o licencję kultowej mangi autorstwa Akiry Toriyamy. Gracze wcielają się w rolę znanych z serii bohaterów – wśród 23 dostępnych postaci pojawiają się Goku, Vegeta, Piccolo oraz Trunks. Każdego z nich wyposażono w odmienny zestaw ciosów i specjalnych zdolności bojowych oraz ataków energetycznych – wśród tych ostatnich prym wiedzie „fala uderzeniowa”, znana także jako „kamehameha”. W zamian za zdobywane w toku rozgrywki pieniądze możemy nie tylko odblokować dodatkowych wojowników, lecz także uzupełnić ich wachlarz możliwości ofensywnych o nowe, potężniejsze pozycje. Oś gry stanowi Story Mode, gdzie możemy wziąć udział w najważniejszych pojedynkach z animowanego cyklu – od starcia z Freezerem, aż po ostateczny bój z Cellem. Potyczki toczone są w dziewięciu zróżnicowanych środowiskach, inspirowanych znanymi z oryginału polami bitew – mowa o świątyni Kamiego, czy choćby o Komnacie Czasu. W Dragon Ball Z: Budokai zaimplementowano również moduł turniejowy, wariant zabawy oparty na walkach jeden na jednego, a także specjalny tryb treningowy, pozwalający na doskonalenie swoich umiejętności. Całości dopełnia kolorowa, trójwymiarowa oprawa graficzna inspirowana dziełami japońskiego mangaki oraz wysokiej jakości dubbing – w poszczególne postacie wcielili się aktorzy z amerykańskiej wersji telewizyjnego serialu.

GCN

NBA Street v3
NBA Street v3

Sportowe 8 lutego 2005

„NBA Street v3” kontynuuje wspaniałą serię swych dwóch zacnych poprzedniczek dzierżąc miano najlepszej ulicznej koszykówki, która kiedykolwiek gościła w czytnikach konsol najnowszej generacji. Część trzecią, podobnie jak i poprzednie edycje, stworzyli programiści firmy EA BIG.

GCN

Fight Night Round 2
Fight Night Round 2

Sportowe 28 lutego 2005

Pierwszy „Fight Night” okazał się krokiem milowym w rozwoju gatunku i w krótkim czasie okrzyknięty został najlepszym symulatorem tego sportu. Firma poszła więc za ciosem, przygotowując kolejną odsłonę cyklu, znów zapowiadaną jako przełom.

GCN

Teenage Mutant Ninja Turtles
Teenage Mutant Ninja Turtles

Akcji 21 października 2003

Teenage Mutant Ninja Turtles to wyprodukowana przez firmę Konami gra akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP), której fabuła nawiązuje do komiksowej serii o przygodach zmutowanych żółwi-ninja. Gracz ma okazję pokierować poczynaniami czwórki tytułowych herosów, którzy starają się pokrzyżować plany demonicznego Shreddera i jego Klanu Stopy.

GCN

Mario Smash Football
Mario Smash Football

Sportowe 18 listopada 2005

Super Mario Strikers natychmiast przenosi nas do fantastycznego uniwersum bohaterów klasycznych elektroniczno-rozrywkowych pozycji marki Nintendo, abyśmy wspólnie z nimi zagrali w piłkę nożną. Tytułowy hydraulik Mario wraz z towarzyszami (m.in. Luigi, Toad, Wario i Donkey Kong) gwarantuje jak zwykle mnóstwo wyśmienitej zabawy w bajecznie kolorowym wirtualnym świecie.

GCN

Super Smash Bros. Melee
Super Smash Bros. Melee

Akcji 2 grudnia 2001

Super Smash Bros. Melee stanowi kontynuację efektownej gry walki z 1999 roku, przeznaczonej wyłącznie dla stacjonarnego systemu Nintendo 64. Sequel dostępny jest jedynie dla posiadaczy następczyni wspomnianej platformy, czyli konsoli GameCube.

GCN

Rampage: Total Destruction
Rampage: Total Destruction

Akcji 24 kwietnia 2006

Rampage: Total Destrustion to dynamiczna gra akcji, wyprodukowana i wydana przez firmę Midway. Oferuje ona graczom świeżą jakość klasycznej arcade'owej produkcji.

GCN

Madden NFL 06
Madden NFL 06

Sportowe 8 sierpnia 2005

Pierwsza edycja legendarnej sportowej serii Madden NFL, która została zrealizowana na zasadach wyłączności, zgodnie z umową zawartą pomiędzy koncernem Electronic Arts, a ligą NFL.

GCN

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects
Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects

Bijatyki 20 września 2005

Marvel Nemesis: Rise of the Imperfects to gra akcji, która powstała z inicjatywy koncernu Electronic Arts. Program opowiada o perypetiach nowej grupy super-bohaterów o nazwie The Imperfects („Niedoskonali”), którzy stają do walki przeciwko największym postaciom z komiksów firmy Marvel.

GCN

Mario Superstar Baseball
Mario Superstar Baseball

Sportowe 29 sierpnia 2005

Mario Superstar Baseball jest kolejną (po m.in. Mario Power Tennis i Super Mario Strikers) grą sportową z udziałem najsłynniejszego hydraulika w historii elektronicznej rozrywki. Tym razem wąsacz w czerwonej czapce postanowił, niczym legendarny Casey z miasteczka Mudville, sprawdzić się w dyscyplinie, polegającej de facto na odbijaniu twardej piłki za pomocą specjalnego kija i cieszącej się szczególną popularnością w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Wenezueli etc.

GCN