Choć to kraj Gothica, Niemcy chcą tworzyć gry na poziomie Baldur’s Gate 3
Jeśli chcielibyście tworzyć gry, to rozważenie Niemiec jako miejsca do pracy nie jest złym pomysłem. Nasz sąsiad chce tworzyć gry na poziomie Baldur’s Gate 3 i żeby to osiągnąć, stworzono program rządowy, który motywuje twórców niemałymi pieniędzmi.
Baldur’s Gate 3 wygrał prawie wszystkie możliwe nagrody do zdobycia na każdej większej uroczystości. Za naszą zachodnią granicą też chcą tworzyć gry takie, jak dzieła belgijskich mistrzów RGP. W związku z tym od 2020 roku niemiecki rząd przyznaje całkiem duże nagrody pieniężne między innymi za „Najlepszą niemiecką grę”. W tym roku 100 tysięcy euro otrzymało studio Rockfish Games za Everspace 2 .
„Niemcy mają duży potencjał w tworzeniu gier”
Deutscher Computerspielpreis (DCP) czy też German Computer Games Awards to coroczne wydarzenie, na którym przyznaje się nagrody w różnorakich kategoriach tytułom stworzonym przez niemieckich twórców. Sława i statuetka to jedno, ale pieniądze też są fajne. Zwłaszcza duże sumy, a właśnie takie są rozdawane.
Przykładowymi kategoriami mogą być „najlepsza gra rodzinna”, „najlepszy debiut”, „najlepsza ścieżka dźwiękowa” i wiele innych. Wysokość nagrody za ich zdobycie waha się od 40 do 60 tysięcy euro. W niektórych przypadkach również za nominację gry można otrzymać 25 tysięcy euro. Istnieje również kategoria „najlepszej gry międzynarodowej” – zdobyta przez Baldur’s Gate 3 - ale, niespodzianka, już bez gratyfikacji pieniężnej.
Pieniądze te pochodzą z środków niemieckiego rządu. Michael Kellner, sekretarz stanu w Federalnym Ministerstwie Gospodarki i Klimatu, wypowiedział się w tym roku na DCP.
Tegoroczne DCP znakomicie pokazuje szeroką gamę i kreatywność gier tworzonych w Niemczech. Ta niesamowita różnorodność i pomysłowość musi być rozwijana, a potencjał branży spożytkowany jeszcze lepiej. Jako rząd federalny chcemy być tego częścią poprzez dofinansowywanie nowych gier.
Podobne programy istnieją we Francji, Wielkiej Brytanii czy Kanadzie. W przyszłości liczba takich przedsięwzięć będzie tylko rosła, jako że rynek gier komputerowych staje się coraz większy. Szczegóły o German Computer Games Awards i nagrodach możecie znaleźć na ich stronie.
Bazując na słowach Kellnera przyjąć można, nieoficjalnie oczywiście, że na ten moment celem jest zrobienie w Niemczech gry pokroju Baldur’s Gate 3.
Dzięki funduszowi możemy być pewni, że gry takie jak tegoroczne międzynarodowe hity będą tworzone także w Niemczech
I jest to jak najbardziej możliwe zwłaszcza w takiej branży jak tworzenie gier komputerowych. W niej zdanie „sky is the limit” jest prawdziwe jak chyba nigdzie indziej. Ograniczeniem, najczęściej dla małych firm, są właśnie pieniądze, a dzięki takim programom ten problem można przynajmniej trochę oddalić. Czekam więc z niecierpliwością na majstersztyki zza naszej zachodniej granicy.
Więcej na temat: Baldur's Gate 3
Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”
W wywiadzie dla serwisu Rock Paper Shotgun Adam Smith i Swen Vincke ze studia Larian zdradzili, że w Baldur's Gate 3 omal nie pojawiło się Candlekeep, czyli lokacja startowa z pierwszej odsłony cyklu. Dlaczego z niej zrezygnowano?
Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszy
Relacje między naszymi przyjaciółmi z obozu mogły być jeszcze bardziej zawiłe niż w ostatecznej wersji gry. Nawet po licznych patchach.
Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszyAktor z Baldur's Gate 3 zdradził, że Geralt z Rivii miał być początkowo inspiracją dla jednej z kluczowych postaci w grze
Ciekawe czy w takim przypadku RPG od Larian Studios zyskałby nieco wiedźmińskiego klimatu.
Aktor z Baldur's Gate 3 zdradził, że Geralt z Rivii miał być początkowo inspiracją dla jednej z kluczowych postaci w grze