Wrześniowa aktualizacja 2.0 do Cyberpunka 2077 przez wielu jest uważana za jedną z najlepszych rzeczy, jakie mogły spotkać tę grę. W połączeniu z premierą dodatku Phantom Liberty, update uczynił najnowsze dziecko CD Projekt RED tym, czym miało być od początku – immersyjnym futurystycznym RPG-iem z masą możliwości obiecywanych na wcześnym etapie prac.
Jak to jednak bywa w życiu, nie wszystko może pójść po myśli fanów i deweloperów. Według niektórych graczy, jedna rzecz została zmieniona na gorsze – mowa tu o radiu.
Radio, które nie chce grać
Jeden z użytkowników redditowego forum zwrócił uwagę na problem radia w Cyberpunku 2077. Jak wyjaśnia, grająca podczas jazdy muzyka przestała działać tak jak powinna. Począwszy od aktualizacji 2.0, gra zapętla kilka tych samych utworów bez jakichkolwiek przerywników ze strony prowadzących.
Jedynym wyjątkiem jest tutaj dodane wraz z DLC radio Growl FM. Problem dotyczy także radioportu (czyli możliwości słuchania radia poza pojazdem) oraz telewizji (w której niektóre kanały utraciły dźwięk). Zdaniem autora wpisu, bugi te pozbawiają Cyberpunka immersji.
Rozważałem powrót do aktualizacji 1.63, ale nie jestem w stanie tego zrobić po doświadczeniu wszystkich poprawek, które weszły wraz z 2.0. Uwielbiam tę grę i jest naprawdę fajniejsza niż wcześniej, ale chciałbym, żeby [deweloperzy] testowali te patche przed wprowadzeniem ich w życie.
- 4lk4n4l4d4
Jakie jest proste rozwiązanie?
Pierwszą sugestią komentujących było włączenie ścieżki dźwiękowej chronionej przez prawa autorskie. Wraz z patchem 2.0, CD Projekt RED umożliwiło wyłączenie z rozgrywki utworów, które mogłyby zostać wyciszone podczas ewentualnych streamów bądź filmików – taką funkcję znajdziemy w ustawieniach dźwięku.
W tym konkretnym przypadku niestety okazuje się, że poszperanie w opcjach nie wystarczy, ponieważ wciąż pozostaje kwestia znikających prezenterów. Problem jest powiązany w dużej mierze z Phantom Liberty, do czego autor doszedł za sprawą samodzielnego kombinowania.
By prezenterzy wrócili do radia, musimy skończyć misję dla Voodoo Boys, po której dostajemy telefon od Songbird. Wiem, że tu brzmi niedorzecznie, ale z jakiegoś powodu rozpoczęcie dodatku przywraca wszystko do normy.
- 4lk4n4l4d4
Możliwe zatem, że źródłem radiowo-telewizyjnych bugów jest właśnie DLC. To wyjaśniałoby, dlaczego wprowadzone wraz z nim Growl FM jako jedyne nie spotkało się z problemami. Co przy tym najciekawsze, błąd nie pojawia się jeżeli przy nowej grze od razu przeskoczymy do fabuły Phantom Liberty.
Więcej na temat: cRPG Cyberpunk 2077
Jeśli wydostaniecie się daleko poza Night City, znajdziecie miejsce, w którym twórcy prowadzili testy podczas produkcji
Poza granicami miasta traficie na tajemnicze wyspy o nietuzinkowej teksturze. Niektóre wyglądają tak, jakby były prosto z Marsa.
Jeśli wydostaniecie się daleko poza Night City, znajdziecie miejsce, w którym twórcy prowadzili testy podczas produkcjiModer przywrócił 20 minut wyciętej zawartości Wiedźmina 3. Ostatni akt gry pierwotnie wyglądał nieco inaczej
Niewykorzystane sceny zapewniają odpowiedzi na wiele niewyjaśnionych w finale kwestii.
Moder przywrócił 20 minut wyciętej zawartości Wiedźmina 3. Ostatni akt gry pierwotnie wyglądał nieco inaczejPorzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie
Jak sprawić, by wyłączona z gry lokacja znów do niej trafiła? Zbudować ją samemu. Taką decyzję podjął jeden youtuberów i na własną rękę ulepsza Cyberpunka 2077.
Porzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie